TNT:n uusi sähköinen palvelu tekee tuontilähetysten tilaamisesta entistä helpompaa

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT on julkistanut asiakkailleen uuden internetpohjaisen Express Import -tuontipalvelun. Palvelun avulla vastaanottaja voi tilata tuontilähetyksensä itse yli 170 maasta - helppoutta ja kulunhallintaa lisää se, että hinta-arviot ja laskutus ovat aina paikallisessa valuutassa. Uusi sähköinen palvelu helpottaa tuontilähetysten tilaamista TNT:n kautta ja se on kaikkien asiakkaiden käytettävissä tästä päivästä lähtien. Yksi TNT:n sähköisen Express Import -palvelun ainutlaatuisista ominaisuuksista on se, että asiakkaat voivat halutessaan valita rahtihinnan tarkistuksen ennen tilauksen vahvistamista. Näin he voivat päättää kuinka nopeasti ja millä kustannuksilla lähetykset saapuvat. TNT kuljettaa lähetykset joko maa- tai lentokuljetuksena riippuen asiakkaan palveluvalinnasta. Sähköinen Express Import –palvelu on käytettävissä useiden TNT:n pikakuljetuspalvelujen yhteydessä. Uusi Express Import -palvelu ei tarjoa ainoastaan parempaa lähetyskontrollia, vaan se on myös erittäin helppokäyttöinen ja pitkälle automatisoitu. Lähetyksen vastaanottaja tekee tilauksen myTNT-asiakasohjelmassa olevan Express Import -palvelun kautta, ja sovellus lähettää sähköpostin lähetyksen lähettäjälle. TNT tuottaa tarvittavat lähetysasiakirjat lähettäjälle, noutaa lähetyksen, kuljettaa sen sekä hoitaa tullimuodollisuudet ja toimittaa lähetyksen sovittuun määränpäähän. Palvelu toimii useilla eri kielillä. Nopeuttaakseen vastaanottajan ja lähettäjän välistä kommunikaatiota on sähköisessä Express Import -palvelussa muun muassa seuraavat ominaisuudet: - Osoitteisto, missä osoitetiedot pysyvät muistissa eikä niitä tarvitse kirjoittaa uudelleen - Toista tilaus -toiminto, joka auttaa tekemään useasti toistuvat tilaukset muutamassa sekunnissa. - Lähetysten hallinta –sivu, joka kokoaa kaikki tilaukset ja kertoo niiden statukset. Express Import -palveluun voi tutustua osoitteessa www.tnt.fi.