• Oy SEK Ab/

TNT vahvistaa kivijalkaansa Turun seudulla: Uusi terminaali nopeuttaa tavaran käsittelyä ja luo uusia työpaikkoja

Pikakuljetusyritys TNT Suomi Oy:n voimakas kasvu jatkuu Lounais-Suomessa. Yhtiö ottaa tänään käyttöön uuden rahtiterminaalin Turun lentokentällä. Laajennus tuplaa TNT:n terminaalitilat Turussa 5400 neliömetriin. Investoinnin ennakoidaan luovan useita työpaikkoja.

Pikakuljetusyritys TNT Suomi Oy vastaa Lounais-Suomessa jatkuvasti kasvavaan logistiikkapalvelujen kysyntään avaamalla tänään uuden terminaalitilan Turun lentokentällä. Finavian rakennuttama ja SRV Yhtiön toteuttama terminaali kasvattaa TNT:n tilat Turussa yhteensä 5400 neliöön.

- Pikakuljetusten määrät ovat jatkuvassa kasvussa. Neljässä vuodessa TNT Suomi Oy:n kuljettaman tavaran määrä on liki kaksinkertaistunut Turun ja Lounais-Suomen alueella. Kaikki merkit viittaavat, että tästäkin vuodesta on tulossa erinomainen, TNT Suomi Oy:n aluejohtaja Peter Ervasalo iloitsee.

Ervasalon mukaan uusi terminaali ei ainoastaan nopeuta tavaran käsittelyä ilta- ja aamuruuhkien aikana, vaan myös vahvistaa TNT:n kykyä tarjota entistä enemmän lisäarvopalveluja asiakkailleen.

- Ulkoistetun maksimiturvaluokituksen varastotilan kysyntä kasvaa koko ajan. Asiakkaat eivät yksinkertaisesti enää halua varastoida tavaroitaan omissa varastoissaan, vaan antavat ne suoraan logistiikkayhtiön varastoon. Sieltä ne on helppo saada maailmalle nopeasti.

Toistakymmentä uutta työpaikkaa

TNT:n laskelmien mukaan uudet tilat riittävät tyydyttämään yhtiön tilatarpeen Turussa seitsemäksi vuodeksi eteenpäin. Yhtiö palkkaa ensivaiheessa seitsemän lisätyöntekijää ja kahden vuoden sisällä uusia työntekijöitä tulee pitkälti toistakymmentä. Tällä hetkellä TNT:n palveluksessa on Turussa 53 henkilöä.

- Suomessa TNT:n liiketoiminta on jo useamman vuoden peräkkäin kasvanut yli kymmenen prosentin vuosivauhtia. Turun alueella on päästy samoihin kasvulukuihin ja viime vuonna Turun alueen liikevaihto nousi yli 30 miljoonan euron, Ervasalo kertaa.

- Aiomme jatkossakin kehittää toimintaamme Lounais-Suomessa ja olla osa alueen vahvaa kasvua. Erityisen hyvillämme olemme siitä, että liiketoimintamme vahvistuminen tuottaa uusia työpaikkoja alueen ihmisille, Ervasalo jatkaa.