Työ huvipuistossa on elämys kaikenikäisille

60 v. täyttävä Linnanmäki toivottaa myös aikuiset tervetulleeksi rekrytointitapahtumaan Linnanmäki järjestää 28. tammikuuta rekrytointitapahtuman, jossa huvipuistoon haetaan työntekijöitä tulevaan juhlakauteen. Vaikka 600 avointa työpaikkaa kiinnostavat erityisesti nuoria, huvipuistosta muistutetaan, että työ tarjoaa elämyksiä yhtälailla myös aikuisille. Monelle työ Linnanmäellä onkin lähes elämäntapa. Moni nuorena Linnanmäellä työskennellyt palaa huvipuistotöihin joka vuosi, vielä aikuisiällä.

28-vuotias Vilma Parkkonen on Linnanmäellä tänä vuonna jo seitsemättä kauttaan. 2003 lipunmyynnissä aloittanut Parkkonen työskentelee nyt vuoroesimiehenä. ”Nuorekas, eloisa ilmapiiri, kivat työkaverit ja hyvä yhteishenki ovat asioita, jotka saavat tulemaan joka vuosi uudelleen.” Parkkonen kiittelee myös Linnanmäkeä joustavana työnantajana. ”Joustavuus esimerkiksi työvuoroja sovittaessa tekee tästä varteenotettavan vaihtoehdon myös aikuisille, vaikka kakkostyönä. Aikaa on aina jäänyt toteuttaa muutakin, mitä kesän aikana haluaa tehdä.” Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkösen mukaan eri-ikäiset työntekijät ovat huvipuistolle rikkaus. ”Elämänkokemus tuo varmuutta työhön, ja silloin esimerkiksi uusissa tilanteissa erilaisten ihmisten kanssa toimiminen on helpompaa. Eri-ikäiset työntekijät luovat kuitenkin osan Linnanmäen ainutlaatuisesta ilmapiiristä.” Linnanmäen huvipuisto aloittaa tulevan sesongin palkkaamalla ja kouluttamalla satoja henkilöitä pyörittämään laitteita, kahviloita, pelejä sekä myymälöitä. Lisäksi huvipuisto työllistää ensiavun hoitajia, siistijöitä ja järjestyksenvalvojia. Linnanmäen työntekijät ovat keskeisessä roolissa luomassa mieleenpainuvia elämyksiä yli miljoonalle huvipuiston asiakkaalle. Linnanmäki on Suomen suosituin matkailukohde, jonka kesäkausi työllistää 600 henkeä ja vuoden muut tapahtumat, kuten syksyllä järjestettävä Valokarnevaali, marras-joulukuussa järjestettävä Jouluhattara ja helmikuussa järjestettävä Jäähelmi 100-300 työntekijää. Rekrytointitapahtuma järjestetään Linnanmäen Poukamassa torstaina 28.1. klo 10.00–18.00. Media on tervetullut tapahtumaan. Paikalla haastateltavissa Linnanmäen työntekijöitä, kuten Vilma Parkkonen. Haastatteluvaraukset: Henrietta Malmari, viestintätoimisto GCI, henrietta.malmari@gci.fi tai p. 040 575 5646.