• Oy SEK Ab/

Uuden navigointiohjelmiston ensiesittely: NAVIGON Flow ensimmäisenä 42-sarjan navigointilaitteissa

NAVIGON tuo markkinoille 42-sarjan, jonka mallit sisältävät uuden NAVIGON Flow -navigointiohjelmiston. Selkeä näyttö, helppotajuinen rakenne sekä intuitiivinen käyttö tekevät navigoinnin miellyttäväksi. Laitteet ovat saatavilla kaupoissa syyskuusta alkaen.

NAVIGON Flow:n ensiesittely: 42-sarjan navigointilaitteet sisältävät ensimmäisinä uuden navigointiohjelmiston, joka mahdollistaa laitteen intuitiivisen käytön. ”Ohjelmistokehityksen tavoitteena on ollut, että useimmin käytettäviin toimintoihin pääsisi helposti käsiksi vain muutamalla näpäytyksellä”, selittää NAVIGONin tuotelinjajohtaja Jörn Watzke. ”Olemme iloisia voidessamme esitellä tulokset ensimmäistä kertaa uusissa 42-sarjan laitteissamme.”

Intuitiivinen käyttökokemus

Uuden navigointiohjelmiston keskeisiä piirteitä ovat karttojen selkeä näyttö sekä kolme valikkovaihtoehtoa: ”Kohteen syöttö”, ”Kartannäyttö” ja ”Navigointivalinnat”. Käyttäjä voi milloin vain vaihtaa valikkoa kuin kirjan sivua kääntäen, navigointia keskeyttämättä. Helppotajuisilla ikoneilla varustettu toimintopalkki täydentää navigointivalikkoa varmistaen, että käyttäjä aina tietää mikä valikko kulloinkin on käytössä. Tuloksena on uusi, intuitiivinen käyttökokemus, joka lisää liikenneturvallisuutta kuljettajan voidessa entistä paremmin keskittyä ajamiseen.

Kolme navigointilaitetta 4,3 tuuman näytöllä: Easy, Plus ja Premium

Uuteen 42-sarjaan kuuluu kolme 4,3 tuuman kokoista navigointilaitetta: NAVIGON 42 Easy, NAVIGON 42 Plus ja NAVIGON 42 Premium. Perusmalli NAVIGON 42 Easy tarjoaa olennaisimmat toiminnot, joilla autoilija voi navigoida nopeasti ja turvallisesti 23:ssa Euroopan maassa. Esimerkiksi aktiivinen kaista-avustin auttaa kuljettajaa hyvissä ajoin valitsemaan oikean kaistan animaation avulla.

Tyylikkäästi muotoiltu NAVIGON 42 Plus sisältää 44 maan karttojen lisäksi ”Text-to-Speech” -toiminnon ja TMC-äänitiedotusominaisuuden. Tiedotukset pitävät autoilijan ajan tasalla etäisyyksistä, kadunnimistä sekä liikennetiedotteista.

Sarjan lippulaiva on NAVIGON 42 Premium. Hienostuneeseen makuun sopiva navigointilaite sisältää kaikkien Plus-mallin toimintojen lisäksi neljä muuta ominaisuutta. Paranneltu TMC-reittipalvelu tunnistaa ja ilmoittaa ruuhkat ajoissa NAVTEQ Traffic -tietojen avulla ja ehdottaa vaihtoehtoista reittiä. ”Panorama View 3D” -ominaisuuden myötä maisema esitetään näytöllä realistisesti. ”Huipputason ääniohjaus 2.0” -toiminto mahdollistaa turvallisemman navigoinnin äänen avulla. Bluetooth kädet vapaana 2.0 -toiminnon ansiosta laitteeseen voi kytkeä samanaikaisesti kaksi matkapuhelinta ja näin soittaa ja vastaanottaa puheluita ajettaessa.

Hinnat ja saatavuus

NAVIGON 42 -sarja on saatavissa kaupoista syyskuusta alkaen. NAVIGON 42 Premium -mallia myydään hintaan 199 €, Plus -mallia hintaan 179 € ja Easy-mallia hintaan 139 €. Kaikki mallit sisältävät etusetelivihkosen, jolla saa jopa 80 prosentin alennuksen neljästä valinnaisesta NAVIGON-palvelusta [1].

NAVIGON 42 -sarjan pääominaisuudet

• 4,3 tuuman näyttö
  • NAVIGON Flow -ohjelmisto
  • Reality View Pro
  • Aktiivinen kaista-avustin
  • NAVIGON MyRoutes
  • NAVIGON Clever Parking
    • NAVIGON Loppusuora
    • TMC / TMC -reittipalvelu
    • Etusetelivihkonen NAVIGON-palveluille
    • 23 Euroopan maan kartat

NAVIGON 42 Plus (lisäominaisuudet)

• 44 Euroopan maan kartat
  • Text-to-Speech / TMC-äänitiedotus

NAVIGON 42 Premium (lisäominaisuudet)

• NAVTEQ Traffic (Premium TMC) seuraavissa maissa D, F, FIN, HU, N, PL, S, SLO, UK
    • Bluetooth kädet vapaana -toiminto 2.0
    • Huipputason ääniohjaus 2.0
    • Panorama View3D

[1] NAVIGON FreshMaps, NAVTEQ Traffic (sisältyy oletuksena NAVIGON 42 Premium -mallissa), Vihreä matkaopas Michelin sekä NAVIGON-tutkavaroitin kiinteästi asennetuille tutkille.

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube

Twitter: www.navigon.com/twitter

Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi