• Oy SEK Ab/

Uudistunut Dell PowerEdge -palvelintuoteperhe tarjoaa parasta suorituskykyä ja helpompaa hallittavuutta

• Markkinoiden ensimmäinen hybriditallennusratkaisulla ja 1.8 tuuman SATA Flash -levyillä varustettu palvelin jopa kymmenkertaistaa sovellustyökuormien suorituskyvyn.
  • Palvelinten automatisoitu käyttöönotto Dell ZeroTouch lyhentää käyttöönottoon tarvittavaa aikaa merkittävästi. Liitä palvelin verkkooon ja automaattinen asennus määrittää asetukset itsenäisesti.
  • Dell esittelee alan ensimmäisen palvelinten hallintaratkaisun, jossa hyödynnetään Near Field Communication (NFC) -tekniikkaa. Palvelinten hallinta ja valvonta onnistuvat joustavasti myös älypuhelimella.

Dell julkaisi 8. syyskuuta uuden PowerEdge -tuoteperheen, joka tarjoaa helposti hallittavan suorituskykyisen kokonaisuuden yrityksen IT-ratkaisujen alustaksi. Dell PowerEdge palvelinten 13. sukupolven suunnittelun lähtökohtana olivat asiakkaiden tarpeet. Uudet palvelimet tarjoavat erinomaisen hinta/suorituskyky -suhteen, toimialan parhaat hallintaominaisuudet ja merkittäviä uudistuksia palvelinten tallennusratkaisuihin sekä suoritin- ja muistiteknologiaan.

Uusi Dell PowerEdge -portfolio muodostuu kortti-, räkki- ja tornipalvelimista. Dell PowerEdge -palvelimet tarjovat yrityksen IT:lle vapauden valita miten yritys toteuttaa IT-trendeihin, kuten pilvipalveluihin, sovelluslähtöiseen tietojenkäsittelyyn tai BIG Dataan liittyviä ratkaisuja. Dellin ja Intelin yhdessä teettämän Future Ready IT -kyselyn mukaan juuri nämä trendit ovat seuraavan 12 kuukauden aikana yli 80 % IT-päättäjän tehtävälistalla.

"Asiakkaamme painivat päivittäin uusien haasteiden kanssa, joita ei muutama vuosi takaperin vielä ollut olemassakaan. Teknologian kehitys ja sen aiheuttamat vaatimukset yrityksen IT:lle kasvavat jatkuvasti. Tästä johtuen IT-osastot pyrkivät ottamaan käyttöön ratkaisuja, jotka mahdollistavat uuden mielenkiintoisen tavan toteuttaa palveluita tekemättä IT-ympäristöstä erilaisten järjestelmien sekamelskaa.” arvioi Forrest Norrod, Dell Server Solutions -yksikön johtaja.

Uusi PowerEdge -palvelinportfolio

Ensimmäisenä julkaistavat seuraavan sukupolven palvelimet ovat PowerEdge R730xd, R730 ja R630 -räkkipalvelimet, M630 -korttipalvelin, sekä T630 -tornipalvelin, jotka hyödyntävät uusinta Intelin Xeon E5-2600v3 suoritinta. PowerEdge -palvelintuoteperhe yhdessä Dellin tallennusjärjestelmien, verkkoratkaisujen, ohjelmistojen sekä palveluiden kanssa muodostavat joustavan, mutta luotettavan alustan liiketoiminnan sovelluksille.

Tallennusteknologia kiihdyttää sovellusten suorituskykyä

Liiketoiminnan käyttäessä entistä enemmän dataintensiivisiä sovelluksia, on dataan päästävä käsiksi entistä lyhyemmällä viiveellä. Esimerkiksi Dell PowerEdge R630 -palvelin hyödyntää uusia 1.8 tuuman SATA Flash levyjä, joilla data ”tuodaan lähemmäksi suoritinta” ja näin saavutetaan jopa 2.4 kertaa parempi levy I/O (IOPS) samassa tilassa, kuin 2,5 tuuman SSD -levyillä.

Erityisen koviin levy I/O -vaatimuksiin vastaa Dell Fluid Cache -ratkaisu, joka tarjoaa parasta suorituskykyä esimerkiksi tietokannoille tai virtuaalityöpöytäratkaisuihin.

Järjestelmien hallinta on helpompaa kuin koskaan ennen

Future Ready IT -tutkimukseen vastanneista päätöksentekijöistä 60 % kertoi panostavansa IT:n toiminnan tehostamiseen ja konesalien hallintaratkaisujen kehittämiseen. Dell PowerEdge -tuoteperheen uudistuneet hallintaominaisuudet vastaavat näihin tarpeisiin korkealla automatisoinnin asteella ja mahdollistamalla konesalien valvonnan ja hallinnan joustavilla ratkaisuilla esimerkiksi älypuhelimella.

Lisätiedot:

Arto Kähönen, Enterprise Field Marketing Manager, Oy Dell Ab, p. 0400 363 175, arto_kahonen@dell.com

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa Dellin verkkosivuilla (englanniksi).

Tietoja Dellistä

Dell (NASDAQ: DELL) kuuntelee asiakkaitaan ja toimittaa heille innovatiivisia teknologioita ja palveluita, jotka antavat voimaa tehdä enemmän. www.dell.fi