Uusi ainutlaatuinen applikaatio tuo revontulien loimut luoksesi

Suomen Lappi ja pohjoinen Suomi ovat maailmalla tunnettuja revontulistaan, jotka värittävät taivaan napa-alueilla. Lapland – The North of Finland -matkailuhanke on julkaissut uuden innovatiivisen Laplication-sovelluksen, joka tuo revontulet kaikkien ihasteltaviksi. Tämän mukaansatempaavan applikaation avulla jokainen voi kokea Lapin ihmeellisen luonnonilmiön missä ja milloin vain. Laplication-sovellus on hauska ja viihdyttävä digitaalinen apu Lappi-kaihoon.

”Revontulet loimuavat Suomen Lapissa jopa 200 yönä vuodessa. Laplication-sovellus on uusi ja elämyksellinen keino kokea Lapin ihmeelliset luonnonilmiöt, kuten revontulet, kaikkialla. Lisäksi hauska applikaatio tarjoaa kanavan luovuudelle. Matkailijat voivat käyttää sovellusta myös matkaoppaana, sillä se tarjoaa henkeäsalpaavaa videomateriaalia, tietoa ja kuvia omintakeisesta Lapista”, kertoo Hanna-Mari Talvensaari, Lapland - The North of Finland- matkailuhankkeen markkinointijohtaja Lapin liitosta.

Applikaation avulla revontulet ilmestyvät puhelimen tai tabletin näytölle, kun laite käännetään ylöspäin. Samalla sovellus muuttaa kameran näkymän Lapin taivaaksi loistavine revontulineen. Näin revontulien ihme on koettavissa milloin ja missä tahansa. Kun käyttäjä kääntää laitteen takaisin normaaliasentoon, näkymä palautuu normaaliksi.

Laplify your photos -koristelutyökalun avulla käyttäjä voi laplifioida minkä tahansa valokuvan. Käyttäjä voi muokata kuvan väritystä sekä tunnelmaa muun muassa revontulien, keskiyön auringon, jään tai kaamoksen mukaan sekä lisätä kuvaan Lappi-aiheisia elementtejä kuten poron sarvet, lumihiutaleet tai moottorikelkan. Tuunatut kuvat tallentuvat kameran valokuvagalleriaan. Sovelluksen avulla laplifioitu luomus on helposti jaettavissa myös omissa sosiaalisissa kanavissa, kuten Facebookissa.

Laplication-sovellus ja Lapland – The North of Finland -matkailuhanke esiteltiin eilen 13.9. Lontoossa järjestetyssä julkistamistilaisuudessa. Tänään Laplication-sovellus on ladattavissa maailmanlaajuisesti.

”Lapland – The North of Finland -hanke markkinoi Lappia maailmalla omintakeisena ja ainutlaatuisena matkailukohteena, joka tarjoaa matkailijoille erämaan monipuolisten matkailupalvelujen kera. Applikaation julkistaminen on osa talvikampanjaamme, jonka pääteemana ovat revontulet ja kohderyhmänä modernit humanistit. Heitä tavoittelemme perinteisten kanavien lisäksi nyt myös mobiilikanavan avulla”, Talvensaari kertoo.

Faktaa Laplication-sovelluksesta:

• Lataa Laplication ilmaiseksi iTunesin App Storesta
  • Sovellusta voi käyttää myös offline-tilassa, langatonta yhteyttä tai 3G:tä ei tarvita
  • Yhteensopivuus: iPhone- ja iPad, vaatii iOS 5.0. -version
  • Kaksi kieliversiota: englanti ja venäjä

Lapland – The North of Finland
Lapland – The North of Finland -matkailuhanke hakee vetovoimaa erityisesti Hollannissa, Iso‐Britanniassa, Saksassa ja Venäjällä. Lappi ja Koillismaa tavoittelevat asiakkaikseen moderneja humanisteja, jotka muodostavat 15 % maailman matkailevasta väestöstä. Kolmivuotisen hankkeen budjetti on 5,8 miljoonaa euroa. Hankkeen rahoitukseen osallistuvat Euroopan aluekehitysrahasto, Lapin liitto ja Pohjois-Pohjanmaan liitto, Lapin ja Koillismaan kunnat sekä Matkailun edistämiskeskus.

Lisätietoja:

Hanna-Mari Talvensaari, Markkinointijohtaja, Lapland – The North of Finland -hanke, Lapin liitto
hanna-mari.talvensaari@lapinliitto.fi, +358 (0)40 570 0268

www.onlyinlapland.com

Only in Lapland Facebookissa: http://www.facebook.com/OnlyInLapland

Katso video Suomen Lapin upeista revontulista: http://www.youtube.com/watch?v=Lc3FxNXjBs0