Uusi intuitiivisempi NAVIGON Flow mullistaa navigoinnin

NAVIGON Flow -navigointiohjelmisto tarjoaa käyttäjilleen uusien toimintojen kirjon ja intuitiivisen käyttöjärjestelmän. Selkeän näkymän ansiosta tarvittavat toiminnot ja asetukset löytyvät helposti. Kahden vuoden tuotekehityksen tuloksena syntynyt ohjelmisto vie käyttäjäystävällisyyden uudelle tasolle. NAVIGON Flow julkistetaan IFA-messuilla 2.-7. syyskuuta.

Hampuri  ja München, IFA ennakkoesittely 2011 - Intuitiivinen navigointi ja käyttäjäystävällisyys ovat aina olleet osa NAVIGON-brändiä. NAVIGON-laitteet on viime vuosina valjastettu useilla älykkäillä toiminnoilla, jotka mahdollistavat käyttäjälle stressittömän ja turvallisen matkan määränpäähän.

Toiminnot helpottavat elämää kuitenkin vain siinä tapauksessa, että niitä osataan hyödyntää. Tämä pätee niin navigaattoreihin kuin älypuhelimiinkin. Suurin osa ihmisistä käyttää edelleen vain murto-osaa uuden älypuhelimensa toiminnoista: matkapuhelinta käytetään pääosin vain puheluihin ja internetissä surffailuun. 1] Lisätoimintoja hyödynnetään harvoin tai ei koskaan.

Uuden navigointiohjelmiston aika

Tilanne on sama modernien navigaattoreiden kohdalla: viime vuosina jatkunut tuotekehitys on tuonut mukanaan lukemattoman määrän uusia ja hyödyllisiä ominaisuuksia, jotka tekevät ajamisesta turvallisempaa ja mukavampaa. Uusien toimintojen kasvava määrä ja niiden integrointi eri käyttöjärjestelmiin tekee kuitenkin paikannuslaitteen käytöstä yhä monimutkaisempaa.

"Olemme oppineet käyttäjiltämme sen, että vain harva hyödyntää navigaattorinsa toimintojen koko kirjoa", kertoo NAVIGONin tuotelinjajohtaja Jörn Watzke. "Meille se oli merkki siitä, että on aika kehittää uusi ohjelmisto, jotta modernin navigaattorin tarjoamia toimintoja voidaan käyttää intuitiivisesti. NAVIGON Flow -käyttöliittymässä olemme tietoisesti päättäneet omaksua uudenlaisen lähestymistavan sen sijaan, että rakentaisimme olemassa olevan järjestelmämme toimintojen päälle."

NAVIGON Flow tarjoaa uudenlaista käytettävyyttä

Lähtölaukaus NAVIGON Flow -ohjelmiston kehitykselle annettiin yli kaksi vuotta sitten. Lähtökohtana oli luoda navigointiohjelmisto, joka vie käyttäjäystävällisyyden uudelle tasolle ja tuo tärkeimmät toiminnot entistä selkeämmin käyttäjän näkökenttään. "NAVIGON Flow ylitti odotuksemme", Jörn Watzke sanoo.

Käyttöliittymän perusteellisen uudelleensuunnittelun myötä navigaattoria voi käyttää aiempaa intuitiivisemmin. Käyttäjän ei tarvitse pitkään miettiä, miten säätää tiettyjä laitteen asetuksia, vaan hän "tietää" miten tietty toiminto aktivoidaan ja toiminnot löytyvät miltei automaattisesti. Myös henkilökohtaisesti määritellyt ominaisuudet löytyvät uuden, selkeän näkymän ja suurempien painikkeiden myötä entistä vaivattomammin. Uusi NAVIGON Flow - ohjelmisto julkistetaan IFA-messuilla 2.-7.9.2011.

1] Lähde: Statista.com; Saksa; älypuhelinten käyttötutkimus (phaydon; denwerk; Interrogare, kesä- ja heinäkuu 2010).

Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: www.navigon.com/facebook
YouTube: www.navigon.com/youtube
Twitter: www.navigon.com/twitter
Flickr: www.navigon.com/flickr

Lisätietoja, kuvat ja testikappaleet:
SEK Public Oy
Tomi Ertovaara
tomi.ertovaara@sekpublic.fi

SEK Public Oy
Jukka Jänönen
jukka.janonen@sekpublic.fi