Uusi selainpohjainen Office nyt kuluttajien testattavana

Microsoft on julkistanut toimisto-ohjelmisto Office 2010:n technical preview –version, jonka puitteissa rajattu määrä kuluttajia pääsee kokeilemaan selainkäyttöisiä Office-perheen tuotteita Windows Live Skydriven kautta. Office Web Apps -sovellusten avulla voi katsoa, luoda, muokata ja jakaa asiakirjoja mistä tahansa kaikilla päätelaitteilla sekä useimmilla suosituimmilla selaimilla.

Nyt testikäyttöön tulevat Word Web App, Excel Web App, PowerPoint Web App ja OneNote Web App -selainsovellukset toimivat Windows Live –verkkopalvelussa saumattomasti yhdessä tuttujen Microsoft Office -sovellusten kanssa. Web Apps –verkkosovellukset näyttävät samalta kuin tutut sovellukset koulussa, töissä ja kotona. Tässä vaiheessa testikäyttöön tulevat sovellukset ovat englanniksi. Office Web Apps -selainsovelluksia voi tulevaisuudessa hankkia käyttöönsä kolmella eri tavalla: * 400 miljoonaa Windows Live Internet-palvelun käyttäjää voivat käyttää niitä ilmaiseksi * 90 miljoonaa Officen volyymisopimusasiakasta voivat käyttää niitä omilta palvelimiltaan * Microsoft Online Services - asiakkaat voivat käyttää niitä isännöitynä Internet-palveluna Office Web Apps mahdollistaa asiakirjojen avaamisen ja muokkaamisen melkein miltä tahansa Internetiin liitetyltä tietokoneelta. Selaimessa asiakirjat näyttävät yhtä hyviltä kuin PC:ltä käytettyinä ja käytössä ovat samat perustoiminnot asiakirjojen muokkaamiseen ja tallentamiseen. Tutut Microsoft Office sovellukset Word, PowerPoint, Excel ja OneNote tarjoavat lisäksi mahdollisuuden työstää asiakirjoja yhteistyönä verkossa. Suomenkielinen tietopaketti: http://www.microsoft.fi/office/2010. Englanninkielistä lehdistömateriaalia: http://www.microsoft.com/presspass/presskits/2010office/Default.aspx Office Web Apps –sovellusten blogi: http://blogs.msdn.com/officewebapps/default.aspx Windows Live -blogi: http://windowslivewire.spaces.live.com/ Office 2010 Tech Preview: http://www.microsoft.com/office/2010/