Uusi StoneGate IPS avaa myös salatun liikenteen

Hyökkäyksenestojärjestelmä näkee myös verkon pimeään kulmaan ja puhdistaa salatun sisällön hyökkäyksistä Helsinki, 9. kesäkuuta 2009 - Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen erikoistunut Stonesoft julkisti tänään uuden StoneGate IPS-1030 -ratkaisun, joka pystyy havaitsemaan ja pysäyttämään myös salattuun verkkoliikenteeseen kätketyt hyökkäykset. Uusi ratkaisu tarjoaa sekä yritysverkoille että julkisille palvelimille tehokkaan suojan piilotettuja hyökkäyksiä vastaan.

Yritysten verkkoturvallisuus on perinteisesti ollut usein pelkästään järjestelmien ulkoreunoilla toimivan tietoturvan varassa, jolloin salatut tietoliikenneyhteydet, kuten suojatut yhteydet verkkopalvelimiin, ovat tarjonneet oikotien turvatoimintojen läpäisemiseen. StoneGate IPS tarjoaa uuden, hallitun tavan avata verkkoliikenteen salaus ja tarkistaa automaattisesti ettei sen sisällä liiku hyökkäyksiä tai haittaohjelmia. ”Virukset ja muu ei-toivottu sisältö lymyilevät usein murrettujen verkkosivustojen palvelimilla ja leviävät sieltä käyttäjän selaimelle, jonka kautta ne sitten saastuttavat yrityksen sisäverkkoa. Pahinta on se, että monet verkkopalvelut käyttävät salausta tietoliikenteensä suojaukseen, jolloin yrityksen reunasuojaus ei pysty tarkistamaan salattua yhteyttä. Uusi StoneGate IPS 5.0 ohjelmistoversio ja IPS-1030 -laite vastaavat tehokkaasti tähän haasteeseen ja pysäyttävät ei-toivotun sisällön myös salatun yhteyden sisällä”, sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja. ”Vastaavaa ominaisuutta, joka suojaa sekä yrityksen selaimia että palvelimia, ei ole aiemmin ollut saatavilla, joten uskomme sen tuovan meille vahvan kilpailuedun markkinoilla.” StoneGate IPS 5.0:n sisältämä uudenlainen SSL-tarkistus tarjoaa järjestelmänvalvojille tehokkaan työkalun, jonka avulla he voivat suojata järjestelmät salattujen tietoliikenneyhteyksien sisään piiloutuneilta haittaohjelmilta. StoneGate IPS-1030 -ratkaisu on suunniteltu erityisesti yritysten sisäverkkojen ja DMZ-alueiden (demilitarized zone) suojaamiseen. Se palvelee myös palveluntarjoajia, jotka vastaavat yritysten tietoturvasta ulkoistetusti. Kehittyneiden suojausominaisuuksien lisäksi StoneGate IPS mahdollistaa tiettyjen luotettavien verkko-osoitteiden listauksen, jolloin esimerkiksi pankkipalveluiden salausta ei pureta missään vaiheessa. Kuvia Kuvia sovelluksista on saatavilla osoitteesta http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/brand_place/appliance_photos/. Saatavuus StoneGate IPS 5.0 ja IPS-1030 ovat saatavilla kesäkuussa 2009. Stonesoft Oyj Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta. StoneGate™ on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkko¬tietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä. StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri sekä hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin. Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com sekä yhtiön blogissa http://stoneblog.stonesoft.com. Lisätietoja: Klaus Majewski, markkinointijohtaja Stonesoft Oyj Puh. (09) 476 711 Sähköposti: klaus.majewski@stonesoft.com