MINISUN Calsium - Uusi päärynänmakuinen D-vitamiini-kalsium -tabletti

Report this content

UUTUUSTUOTETIEDOTE 30.1.2003 MINISUN Calsium Uusi päärynänmakuinen D-vitamiini-kalsium -tabletti Luuston rakennusaine kalsium tarvitsee D- vitamiinia kumppanikseen, sillä kalsiumin imeytyminen elimistöön edellyttää D-vitamiinin läsnäoloa. Kotimaisen lääkeyrityksen Vermanin uudessa MINISUN Calsium - purutabletissa ovat nuo luuston tärkeät rakennusaineet samassa tabletissa. Makuna on uusi trendikäs päärynä, makeutusaineena ksylitoli ja sorbitoli. Kerran vuorokaudessa nautittava MINISUN Calsium -tabletti sisältää 5 mikrogrammaa (g ) D-vitamiinia, joka on aikuiselle suositeltu päivittäisannos, sekä 500 mg kalsiumia. Tabletti on helppo pureskella, sillä se hajoaa suussa nopeasti ja päärynänmaku on sopivan mieto. Tuote tulee jo myynnissä olevan MINISUN D-vitamiinitabletin rinnalle. Valmiste on laktoositon, gluteiiniton ja hiivaton eikä sisällä aspartaamia. Makeutusaineina ovat ksylitoli ja sorbitoli. MINISUN kalsiumia myyvät apteekit 100 ja 300 tabletin pakkauksissa. Hinnat: 100 kpl n. 4,70 Euro, 300 kpl 12,80 Euro. D-vitamiinilisä suomalaisille tarpeen Turun yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset saavat D- vitamiinia alle suositusten. Erityisesti riskiryhmässä ovat voimakkaassa kasvuiässä olevat nuoret tytöt, mutta ongelma näyttäisi koskettavan laajemmalti kaikkia ikäryhmiä. (Lehtonen-Veromaa, Turun yliopisto 2000.) Varsinkin Suomen leveysasteilla D-vitamiinilisä on tarpeen, sillä auringonvaloa on niukalti lokakuusta huhtikuuhun. Auringonvalon ja rasvaisen kalan ohella D-vitamiinin tärkeimmät ravintolähteet ovat mm. metsäsienet, vitaminoidut ravintorasvat ja maitotuotteet. D-vitamiininpuutoksen uskotaan selittävän osteoporoosin eli luukadon yleistymisen viime vuosina. D-vitamiinia ja kalsiumia käytetäänkin osteoporoosin perushoitona ja ennaltaehkäisyssä. Erityisen tärkeää riittävä kalsiumin ja D-vitamiinin saanti on lapsuudessa ja murrosiässä luuston kiivaimman kasvun aikana. Tarve on myös lisääntynyt mm. laihduttajien, laktoosi-intolerantikoiden ja kasvissyöjien keskuudessa sekä niiden keskuudessa, jotka eivät syö riittävästi maitotuotteita. Korostunut D-vitamiinin ja kalsiumin tarve on myös raskaana olevilla ja imettävillä. Ilmaiset MINISUN Calsium tuotenäytteet/tuotekuvat: markkinointiassistentti Tarja Koivisto, puh. 09-2798 0222, tarja.koivisto@verman.fi Kotimainen lääkeyritys Oy Verman Ab on perustettu 1987. Järvenpäässä sijaitsevan lääkeyrityksen tuotteita myyvät apteekit. Tuotevalikoimassa mm. Minisun 5 g (D-vitamiini), Kalcidon250 mg (kalsiumlääke), OBSIDAN Fe++ 100 mg (rautalääke), FOLIREN 300g (foolihappo), Lactrase (laktaasientsyymi), Sorbact (haavanhoito). www.verman.fi Lisätiedot: markkinointipäällikkö Marko Kainulainen, puh. 040-841 6621, marko.kainulainen@verman.fi Tiedote sähköisenä/lähettäjä: AC-tiedotus/Johanna Vähäsaari, 09-6962 8125, johanna.vahasaari@actiedotus.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/30/20030130BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/30/20030130BIT00310/wkr0002.pdf