ORKLA JA CARLSBERG MUODOSTAVAT UUDEN PANIMOYHTIÖN

Oyj Hartwall AbpPörssitiedote 31.5.2000 klo 13.30 1 (1) ORKLA JA CARLSBERG MUODOSTAVAT UUDEN PANIMOYHTIÖN Orklan tänään julkaiseman lehdistötiedotteen mukaan norjalainen Orkla ja tanskalainen panimoyhtiö Carlsberg ovat päättäneet muodostaa uuden panimoyhtiön, Carlsberg Breweries. Muodostettavasta yhtiöstä Carlsberg omistaa 60 % ja Orkla 40 %. Yhtiö tulee käsittämään kaikki Carlsbergin oluttoiminnot sekä Orklan omistaman ruotsalais-norjalaisen olut- ja virvoitusjuomayhtiön Pripps Ringnesin toiminnot mukaan lukien Pripps Ringnesin 50 prosentin osuus osakkuusyhtiö Baltic Beverages Holding AB:sta (BBH). Oyj Hartwall Abp omistaa toisen puolen BBH:sta. Sopimus on määrä astua voimaan 1.7.2000. Orkla on ilmoittanut säilyttävänsä 20,38 %:n omistusosuutensa Hartwallista. Tällä Pripps Ringnesin omistusjärjestelyllä ei ole vaikutusta Hartwallin, eikä sen osakkuusyhtiö BBH:n toimintaan. Lähettäjä: Oyj Hartwall Abp Marie-Louise Wiklund viestintäpäällikkö puh. (09) 540 2440 marie-louise.wiklund@hartwall.fi Jakelu: HEX Oy Keskeiset tiedotusvälineet http://www.hartwall.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000531BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000531BIT00750/bit0002.pdf