OSAKKEEN HINTA HARTWALLIN INSTITUUTIOILLE SUUNNATUSSA OSAKEANNISSA 14,50 EUROA

OSAKKEEN HINTA HARTWALLIN INSTITUUTIOILLE SUUNNATUSSA OSAKEANNISSA 14,50 EUROA Hartwallin hallitus on tänään päättänyt korottaa yhtiön osakepääomaa enintään 800 000 eurolla laskemalla liikkeeseen enintään 4 000 000 uutta A-osaketta kotimaisille ja kansainvälisille institutionaalisille sijoittajille suunnatussa annissa tehtyjen merkintäsitoumusten perusteella. Osakkeen merkintähinnaksi päätettiin 14,50 euroa. Yhtiön osakeannista saamat varat ovat siten 58 miljoonaa euroa ennen järjestämispalkkioita ja -kuluja. Anti ylimerkittiin. Annissa merkittäväksi tarjotuista osakkeista kolmannes allokoitiin kansainvälisille ja kaksi kolmasosaa suomalaisille sijoittajille. Osakeantiin osallistuneille sijoittajille lähetetään vahvistus hyväksytyistä merkintäsitoumuksista 20.4.2000. Osakepääoman korotus merkitään kaupparekisteriin arviolta 26.4.2000 merkintöjen tultua hyväksytyiksi ja maksetuiksi. Korotuspäätöksen myötä yhtiön osakepääoma nousee 800 000 eurolla 12 910 000 euroon. Osakeannissa merkittyjen osakkeiden noteeraus alkaa Helsingin Pörssin päälistalla 27.4.2000. Osakeannin pääjärjestäjänä toimi Enskilda Securities AB ja yhtiö on antanut sille oikeuden ylikysyntätilanteessa lisätä tarjottavien osakkeiden määrää enintään 300 000 osakkeella 30 päivän kuluessa tästä päivästä lukien. Jos tämä oikeus käytetään, yhtiön osakepääoma nousee lisäksi enintään 60 000 eurolla. Lähettäjä: OYJ HARTWALL ABP Marie-Louise Wiklund viestintäpäällikkö puh. (09) 540 2440 fax (09) 540 2528 marie-louise.wiklund@hartwall.fi Jakelu: Hex Oy Keskeiset tiedotusvälineet http://www.hartwall.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00010/bit0002.pdf