Muotoilun voimaa

Report this content

UUTUSTUOTETIEDOTE 05.05.2003 Packard Bell EasyNote E3 -kannettava tietokone Muotoilun voimaa Packard Bell lanseeraa toukokuussa myyntiin Suomen markkinoille uuden kannettavan tietokoneen. Packard Bell EasyNote E3:n suunnittelussa on ajateltu erityisesti niitä kuluttajia, joille laitteen muotoilu on erityisen tärkeää. EasyNote E3:n suorituskyky haastaa pöytäkoneet ja hinta hellii kukkaroa. Uusi EasyNote E3 kannettava tietokone on edeltäjiensä tavoin kevyt ja ohut. Siinä on suurikokoinen 15 tuuman näyttö. Malliin kuuluu myös monitoiminen kortinlukija sekä DVD-RW SuperCombo -asema. EasyNote E3 on jatkoa Packard Bellin iGo 3000-sarjan kannettaville, jotka ovat selviytyneet testivoittajiksi tietokonelehtien vertailuissa, joissa on ollut mukana eri laitevalmistajien Suomen markkinoilla olevia kannettavia tietokoneita. (Mikrobitti 3/2003, MicroPC 4/2003.) [REMOVED GRAPHICS] Erinomaista suorituskykyä ja uusia toimintoja Sarjan koneiden suorittimena on AMD Athlon(TM) XP-M -suoritin. Sen 0,13 mikronin tekniikan ansiosta suorituskyky on entistä parempi, kun taas QuantiSpeed(TM)-arkkitehtuuri takaa sovellusten nopean suorittamisen ja 3D Now! Professional -tekniikka nopeuttaa kolmiulotteisen multimediasisällön käyttämistä. Kone käyttää myös AMD PowerNow!(TM)-tekniikkaa, ja siinä on 266 MHz:n Front Side -väylä sekä sisäänrakennettu DDR-muisti. EasyNote E3 -sarjan koneiden avulla voi hyödyntää uusinta tekniikkaa kotielokuvien ja suurien varmuuskopioiden teossa. Siinä on liitännät nopealle tiedonsiirrolle sisäänrakennetun FireWire- ja USB 2.0 -liitäntöjen avulla. Liitännät on sijoitettu kannettavan etuosaan helposti käytettäviin paikkoihin. Kannettavan DVD-RW-aseman avulla voi esimerkiksi polttaa oman kotivideonsa DVD-levyksi, joita voi katsoa joko kannettavalla tietokoneella tai erillisellä DVD-soittimella. Neljän USB-portin ansiosta EasyNote E::een voi liittää lukuisia erilaisia lisälaitteita, kuten digitaalikameran, printterin tai skannerin. DVD-toisto-ohjelman ja S-Video-liitäntä TV:lle mahdollistavat suosikkielokuvien katsomisen missä vain. Laitteella voi myös jakaa kuvia, musiikkia ja muuta tietoa nopeasti ja helposti (4 yhdessä -lukija: SD-, Memory Stick-, Multimedia Card- ja Smart Media -korttityypit) Packard Bell EasyNote E3 on myynnissä toukokuusta 2003 alkaen. Jälleenmyyjiä ovat Gigantti ja OnOff. Suositushinta on 1299 euroa. Tekniset tiedot Suoritin: Suoritintyyppi: AMD Athlon XP XP-M Nopeus: 1600-2400 MHz Muisti: Muisti: 128 - 512 Mt (enintään 1 024 Mt) Näyttömuisti: enintään 32 Mt UMA Näyttösovittimen S3 ProSavage8 piirisarja: Kiintolevy: enintään 60 Gt Näyttö: Koko: 14,1 tai 15 tuumaa TFT Tyyppi: aktiivimatriisinestekide (TFT LCD) Tarkkuus: 1024 x 768 pistettä Oheislaitteet: Kiinteä asema: DVD/CD-RW Combo DVD-RW SuperCombo Viestintä: Modeemi: 56 kb/s MDC-faksimodeemi Verkko: 10/100 base-T -verkkoliitäntä Liitännät: USB 2.0: 4x TV: S-Video 4 yhdessä kyllä -kortinlukija: PC-kortti: 1 type II -paikka IEEE 1394: kyllä Akku: litium-ioni Ohjelmistot: Kotitoimisto: Microsoft Windows XP Home Edition SP1, Microsoft Word 2002, Microsoft Money 2002 Viihde: Microsoft Zoo Tycoon, RecordNow DX, Power DVD 4.0 XP, DVD Movie Factory Suojaus/Internet: Norton Antivirus 2003, Norton Internet Security FE 2003, Master CD Creator, Snapsys, Smart Restore-Recovery program, ActivDoc Internet Explorer 6.0, Outlook Express 6.0, Internet-lisäohjelmat jne. NEC Computer International ja Packard Bell NEC Computers International (NEC CI) on Euroopan kuudenneksi suurin PC- laitteiden valmistaja, joka tarjoaa kuluttajille suunnattuja tuotteita Packard Bell-tuotenimellä ja yritysasiakkaille NEC-tuotenimellä. Euroopan kotitietokoneiden markkinajohtaja Packard Bell (Dataquest 02/2003) kehittää ja valmistaa multimedialaitteita, kotitietokoneita, kannettavia tietokoneita, palvelimia sekä muita internet-ratkaisuja. NEC Computers International palveluksessa on 3000 työntekijää ympäri maailmaa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Wijchenissä Hollannissa. Packard Bellin Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Oslon lähellä Sandvikassa. Kaikki merkit ovat niiden omistajien omaisuutta. Lisätiedot (engl.): Nina Bull, markkinointipäällikkö, NEC Computers Norden AS, p. + 67 55 22 24, nina-cecilie.bull@nec-computers.com, http://www.packardbell.com. Kuvat: www.pressfiles.net/packardbell Lähettäjä: AC-tiedotus/Johanna Vähäsaari, (09) 6962 8125, johanna.vahasaari@actiedotus.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00260/wkr0002.pdf