Uuden iGo 3000:n suorituskyky, grafiikka ja akun käyttöikä entistä paremmat

Report this content

TUOTETIEDOTE 18.11.2002 Packard Bellin kannettavat tietokoneet saavat täydennystä Uuden iGo 3000:n suorituskyky, grafiikka ja akun käyttöikä entistä paremmat Packard Bell toi alkusyksystä ensimmäistä kertaa Suomen markkinoille kannettavat tietokonemallinsa, jotka täydentyvät marraskuun lopulla laajennetulla iGo 3000-sarjan koneilla. Monipuolisten, tehokkaiden, mutta kukkaroa hellivien kannettavien suosio ja menekki ei suinkaan ole yllättänyt valmistajaa, sillä menekki on ollut yhtä hyvä kuin muissakin Pohjoismaissa. iGo-3000:n suorituskyky, grafiikka ja akun käyttöikä ovat aiempaa paremmat uuden suorittimen sekä grafiikan ja virrankulutuksen hallintatekniikan ansiosta. Langattoman liitettävyyden, tehokkuuden ja laajojen multimediatoimitoimintojen ansioista konetta voi käyttää missä ja milloin tahansa. Käyttömukavuutta lisäävät koneen keveys ja pieni koko. - Aiempaa tehokkaamman kannettavan sekä käyttöiältään pidemmän akun valmistaminen oli melkoinen saavutus. Ja pisteenä i:n päälle laite on ulkomuodoltaan entistä kompaktimpi ja sirompi, sanoo Niels Bjørling Packard Bell Nordicin johtaja. Euroopan johtava kotitietokoneiden valmistaja Packard Bell (Dataquest 2/2002) suuntaa tuotantoaan tulevaisuudessa yhä voimakkaammin multimediatuotteisiin. Muualla Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa myynnissä ovat kannettavien tietokoneiden iGo 6000-sarja sekä mm. langattomia kämmentietokoneita ja täydellisinä MP3-soittimina toimivia USB-avaimia. Parannettu tekniikka Packard Bell iGo 3000 -laitteen suorituskyvyn taustalla on uusi langaton AMD Athlon XP -suoritin ja AMD PowerNow! -tekniikka. Koneessa on DDR- SDRAM-muisti ja litiumioniakku sekä jopa 40 gigatavun kiintolevy ja levykeasema. Mallissa on DVD-asema tai yhdistetty DVD/CD-RW-asema. iGo 3000 -mallissa on 64-bittisessä järjestelmäarkkitehtuurissa toimiva ATI RADEON IGP 320M -näytönohjain, joka tukee uusinta DDR- muistitekniikkaa. Se on ainoa integroitu grafiikkatuotesarja, jossa on TV-ulostulo sekä 3D-muuntonopeutta parantava ATI:n patentoitu Fast Z- Clear -tekniikka. Malli on saatavilla 14,1 tai 15 tuuman TFT-näytöllä ja S-Video- ulostulolla. iGo 3000:ssa on integroitu 56k V92 -modeemi ja integroitu 10/100 LAN - kortti, jotta internet-liitettävyys olisi paras mahdollinen. Laitteessa on kolme USB-porttia, kaksi PC-korttipaikkaa ja IEEE 1394 -portti lisälaitteita, kuten digitaalikameraa, digitaalista videokameraa ja ulkoista nopeaa tallennuslaitetta varten. Myyntitiedot Packard Bellin iGo 3000:n hinta on 1749 euroa (sis. alv.). Koneet tulevat myyntiin marraskuun lopussa ja niitä myyvät kodinkoneliikkeet OnOff ja Gigantti. Packard Bell iGo 3000, tekniset tiedot * Mobile AMD Athlon XP -suoritin * Enintään 1 024 megatavua PC2100 DDR -järjestelmämuistia * 14,1 tai 15,1 tuuman näyttö XGA (1 024 x 768) -tarkkuudella * ATI RADEON IGP 320M -näytönohjain, 32 megatavun UMA (jaettu muisti) * 20 tai 40 gigatavun kiintolevy * Enintään 8x optinen DVD-asema tai enintään 16x/10x/24x/8x CD-RW/DVD- yhdistelmäasema * Tasohiiri ja kaksi selauspainiketta * Internet-pikanäppäimet ja multimedianäppäimet * Microsoft Windows XP Home Edition -käyttöjärjestelmä * Integroitu 56k V92 -modeemi, integroitu 10/100 Ethernet -liitäntä * Kolme USB-porttia, yksi IEEE-1394 -portti, S-Video-ulostuloportti * Kaksi PC-korttipaikkaa Lisätiedot: markkinointipäällikkö Nina Bull, NEC Computers Norden AS, puh. + 67 55 22 24, nina-cecilie.bull@nec-computers.com, http://fi.packardbell.com; www.packardbell.com Kuvat: www.pressfiles.net/packardbell NEC Computer International ja Packard Bell NEC Computers International (NEC CI) on Euroopan kuudenneksi suurin PC- laitteiden valmistaja, joka tarjoaa kuluttajille suunnattuja tuotteita Packard Bell-tuotenimellä ja yritysasiakkaille NEC-tuotenimellä. Euroopan kotitietokoneiden markkinajohtaja Packard Bell (Dataquest, 02/2002) kehittää ja valmistaa multimedialaitteita, kotitietokoneita, kannettavia tietokoneita, palvelimia sekä muita internet-ratkaisuja. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Oslon lähellä Sandvikassa. Kaikki tuotemerkit ovat omistajiensa omaisuutta. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00050/wkr0002.pdf