Ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf palkittiin vastuullisuudesta Espanjassa

Paf on valittu Espanjan vastuullisimmaksi peliyhtiöksi. Tunnustus annettiin ensimmäistä kertaa internetpeliyhtiölle ja se myönnettiin peliriippuvaisten järjestön vuotuisessa vastuullisuuskongressissa Barcelonassa.

Paf nimitettiin Espanjan vastuullisimmaksi peliyhtiöksi vastuullisen pelaamisen kongressissa Barcelonassa 4.4.2019. Kongressin järjesti katalonialainen peliriippuvaisten järjestö Acencas ja se oli järjestyksessään kolmastoista. Paf palkittiin vastuullisen pelaamisen eteen tekemästään työstä, jonka katsottiin olevan paras ja vastaavan parhaiten yhteiskunnan tarpeisiin. Palkintoa ei ole ikinä aikaisemmin jaettu internetpeliyhtiölle.

- Olemme ylpeitä Acencasin meille antamasta tunnustuksesta, koska se on samalla todiste siitä, että vastuullisen pelaamisen eteen tekemämme työ on menossa oikeaan suuntaan, sanoo Cristina Sebastián, Pafin Espanjan markkinapäällikkö.

Paf jäsen talousministeriön neuvostossa

Paf on espanjalaisen talousministeriön alaisuudessa toimivan vastuullisen pelaamisen neuvoston jäsen tammikuusta 2019 alkaen. Neuvoston on perustanut Espanjan talousministeriön alaisuudessa toimiva pelialaa valvova pääosasto. Neuvoston päätehtävä on tiedottaminen ja se toimii samalla neuvoa antavana elimenä vastuullista pelaamista koskevissa kysymyksissä.

- Tavoitteemme on muodostaa hyvät yhteistyösuhteet kaikilla markkina-alueillamme toimivien viranomaisten kanssa. On tärkeää, että viranomaiset tietävät, kuinka työskentelemme, ja me saamme samalla kuulla mitä mieltä he ovat pelimarkkinoilla tapahtuvasta kehityksestä, sanoo Pafin varatoimitusjohtaja Daniela Johansson.

Paf on myös tehnyt yhteistyösopimuksen espanjalaisen peliriippuvaisten kuntoutusliiton, FEJARin, kanssa.

- Yhteistyön tarkoituksena on jakaa kokemuksia ja siinä keskitytään estämään pelaajien riskialtis pelikäyttäytyminen, kertoo Cristina Sebastián.

Paf otti ensimmäisenä kansainvälisenä peliyhtiönä maailmassa käyttöön vuotuisen talletusrajan syyskuussa 2018. Tämän nk. vuosirajan ansiosta pelaaja voi hävitä enintään 30 000 euroa vuodessa, ja Paf voi luvata että ns. suurpelaajien pelaaminen Pafin sivustolla voidaan estää vuoteen 2020 mennessä. Tämä toimenpide on saanut paljon myönteistä huomiota espanjalaisilta viranomaisilta.

Lisätietoa aiheesta antaa:

Daniela Johansson
Varatoimitusjohtaja
daniela.johansson@paf.com
+358457 575 9181

tai

Ludvig Winberg
Viestintäpäällikkö
ludvig.winberg@paf.com
+35840 572 9888

Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.paf.com/about-us.

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.