Ahvenanmaalaisen rahapeliyritys Pafin tulos kasvoi 2017

Ahvenanmaalaisen peliyritys Pafin (Ålands Penningautomatförening) liiketulos vuodelle 2017 oli 27,6 miljoonaa euroa ja liikevaihto 116,5 miljoonaa euroa. Peliyrityksen omistavalle Ahvenanmaan maakuntahallitukselle ehdotetaan siirrettäväksi 18 miljoonaa euroa, jotka jaetaan edelleen yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

- Vuosi 2017 oli Pafille todella vahva vuosi. Nettotulos kaksinkertaistui edeltävään vuoteen verrattuna ja olemme kasvaneet kaikilla markkinoilla. On hienoa, että tulos on nousussa huolimatta siitä, että myimme italialaisen haaramme helmikuussa 2017. Tämä on selvä osoitus siitä, että avainmarkkinoihin sekä kustannustehokkaaseen toimintaan pohjautuva strategiamme toimii, sanoo Pafin toimitusjohtaja Christer Fahlstedt.

Konsernin kokonaisliikevaihto nousi toimintavuoden aikana 113,5 miljoonasta 116,5 miljoonaan euroon ja liiketulos 15,2 miljoonasta 27,6 miljoonaan euroon. Peliyrityksen omistavalle Ahvenanmaan maakuntahallitukselle ehdotetaan siirrettäväksi 18 miljoonaa euroa, jotka jaetaan edelleen yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

Nettipelien liikevaihto kasvoi 81,9 miljoonasta 84,5 miljoonaan euroon. Liikevaihto risteilyaluksilla ja maalla tapahtuvasta pelitoiminnasta nousi 31,5 miljoonasta 31,9 miljoonaan euroon. Vuoden aikana aloitettu yhteistyö norjalaisen varustamo Color Linen kanssa sekä uuden teknologian tuominen risteilyaluksille vaikuttivat myönteisesti alusten pelitoiminnan liikevaihtoon.

- Olemme erityisen iloisia siitä, että olemme saavuttanut näin hyvän tuloksen samalla, kun Paf on investoinut entistä enemmän vastuulliseen pelaamiseen. Vuoden 2017 aikana olemme tehneet monia käytännön parannuksia tukeaksemme vastuullista pelaamista. Seuraamme asiakkaidemme pelaamistottumuksia nähdäksemme ajoissa huolestuttavat muutokset niissä,  ja otimme vuoden 2017 yhteyttä entistä suurempaan määrään asiakkaita ennaltaehkäistäksemme ongelmapelaamista, Fahlstedt kertoo.

Pafin toimintakertomus ja tilinpäätös löytyvät alla olevasta osoitteesta:

Vuoden 2017 tapahtumia Pafilla:

• Tammikuussa 2017 Paf valittiin Pohjoismaiden vastuullisimmaksi peliyritykseksi EGR Nordic Awards -gaalassa.

• Helmikuussa 2017 Paf aloitti pelitoiminnan kuudella norjalaisen Color Linen risteilyaluksella.

• Vuoden 2018 alussa PAf nimitettiin yhdeksi Suomen 40 inspiroivimmista työpaikoista vuonna 2017. Työpaikat nimesi Corporate Spirit, ja valinta perustuu noin 400 000  yritystyöntekijän kyselylomakevastauksiin.

Lisätietoja:

Aino Waller
Head of Media Relations, Paf
aino.waller@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.