Helenius ottelee New Yorkissa

Robert “The Nordic Nightmare” Helenius kohtaa seuraavassa ottelussaan puolalaisen Adam “Babyface” Kownackin New Yorkin Brooklynissä 7.3.2020. Ottelun voittaja pääsee ottelemaan maailmanmestaruudesta.

– Tämä on yksi viimeisistä mahdollisuuksistani päästä tavoitteeseeni. Olen nyrkkeillyt 22 vuotta tätä varten, ja se on pitkä aika ottaa turpaan, sanoo Robert Helenius ottelusta.

– Olen keskittynyt yhteen otteluun näin vahvasti viimeksi kun ottelin Teperiä vastaan Saksassa. Jos olisin hävinnyt Teperille, en osaa sanoa, olisiko minulla ollut motivaatiota jatkaa, lisää Helenius.

Kownacki kotiyleisön suosikki

Heleniuksen puolalaisella vastustajalla on vahva yhteys Brooklyniin, mihin hän muutti seitsenvuotiaana. Kownacki on sitä paitsi otellut kaikki viimeisimmät ottelunsa “kotikehässä” Barclays Centerissä, missä hän on kohdannut mm. Gerald Washingtonin. Washington voitti Heleniuksen Minneapoliksessa heinäkuussa 2019.

Adam Kownacki on nyrkkeillyt 20 ottelua ja voittanut niistä jokaisen – 15 tyrmäyksellä. Boxred on rankannut Kownackin maailmanlistan sijalle 11, IBF-, WBO- ja WBA-listalla hän on kolmas ja WBC-listan sijalla kahdeksas. Se ei hetkauta Heleniuksen tiimiä.

– Kownacki on nyrkkeilijä, joka tulee päälle. Hän ei anna periksi eikä lopeta lyömistä. Kownackin voi päihittää kunnossa. Olemme treenanneet peruskuntoa kokonaisen vuoden, muuttaneet ruokavaliota ja harjoittelua ja olemme siinä pisteessä, missä meidän tuleekin olla. Suunnittelemme ottelua varten strategian ja tiedämme, kuinka Kownackia vastaan tulee nyrkkeillä, Heleniuksen valmentaja Johan Lindström sanoo.

– Olen kohdannut vastaavanlaisia nyrkkeilijöitä moneen otteeseen ja Kownackin nyrkkeilytyyli on minulle tuttu. Tiedän, että voimani on iskuissa, olen hyvässä kunnossa ja olen valmis voittamaan Kownackin. Olen treenannut myös henkisesti, mitä en ole tehnyt vuosiin. Olen todella hyvässä iskussa ja valmiina ottelemaan, sanoo Helenius.

– Tiedän että Helenius yrittää yllätystä, ja haalii minun listasijoituksiani, mutta en tule sallimaan sitä. Tämän ottelun jälkeen haluan kehään Wildern vastaan Fury - ottelun voittajan kanssa, sanoo Kownacki.

Voittajaa odottaa ottelu mestaruudesta

Robert Heleniuksen ja Adam Kownackin ottelu on molemmille nyrkkeilijöille viimeinen askel  kohti maailmanmestaruudesta käytävää ottelua.

– Molemmilla nyrkkeilijöillä on paljon pelissä. Ottelun voittaja saa nimittäin WBA eliminator -aseman, minkä ansiosta hän pääsee ottelemaan MM-tittelistä, kertoo Heleniuksen manageri Markus Sundman.

– Tätä matsia voi tavallaan kutsua semifinaaliksi. Tämä on ottelu, jota olen tavoitellut, sanoo Helenius lopuksi.

Heleniuksen tiimi matkustaa USA:han muutamaa viikkoa ennen ottelua valmistautuakseen otteluun Brooklynissä paikallisella nyrkkeilysalilla.

Lisätietoja:

Markus Sundman
Helenius Manager
markus@thenordicnightmare.com
+358 400 971059

Ludvig Winberg
Viestintäpäällikkö Paf
ludvig.winberg@paf.com
+35840 572 9888

Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.paf.com/about-us.

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.