Helenius ottelee USA:ssa

Raskaansarjan nyrkkeilijä Robert Helenius kohtaa Gerald Washington USA:ssa. Ottelu käydään Minnesotassa lauantaina 13.7.

Robert Helenius kohtaa seuraavassa ottelussaan tunnetun amerikkalaisnyrkkeilijän Gerald Washingtonin. Matsi otellaan lauantaina 13.7. Minnesotan osavaltiossa. Kaksikko ottelee todennäköisesti perinteikkäällä Minneapolis Armory -areenalla.

- Olen ollut valmis ottelemaan jo huhtikuusta lähtien. Allekirjoitin sopimuksen ottelusta Adam Kownackia vastaan, mutta en oikein tiedä minkä vuoksi ottelu peruuntui. Nyt saan vastustajakseni Gerald Washington, ja tyrmättyäni ensin hänet on aika tyrmätä Kownacki, sanoo Helenius.

Helenius ei tällä kertaa peittele tulevaisuudensuunnitelmiaan.

- Suunnitelmissa on totta kai otella Kownackia vastaan myöhemmin ja onhan meillä sopimuskin valmiina. Mutta ensin minun on voitettava tämä matsi. Washington on vahva vastustaja, joten minun on ensin keskityttävä täysillä tähän otteluun, sanoo Helenius.

Ensimmäinen ottelu USA:ssa

Helenius nyrkkeilee ensimmäistä kertaa USA:ssa.

- Odotan ottelua innolla, ja on hyvä että se käydään USA:ssa, jotta voin otella siellä tulevaisuudessa lisää hyviä matseja. Washington on iso nimi USA:ssa, mikä on hyvä asia, Helenius sanoo.

Ottelu televisioidaan ja se saa näkyvyyttä koko USA:ssa.

- On todella iso juttu, että saamme nyrkkeillä maassa, jossa nyrkkeily on tällä hetkellä älyttömän suosittua – etenkin Anthony Joshuan hävittyä amerikkalaiselle Andy Ruizille New Yorkissa, toteaa Heleniuksen manageri Markus Sundman.

Tunnettu vastustaja

Amerikkalainen Gerald Washington on otellut 23 matsia ja voittanut niistä 19. Boxrecsin maailman parhaiden nyrkkeilujöiden ranking-listalla hän on sijalla 34.

- Washington on kohdannut useita kovia vastustajia. Hän on nyrkkeillyt tittelimatsin Deontay Wilderia vastaan, ja suoritui ottelusta hyvin siihen asti kunnes Wilder onnistui tyrmäämään hänet, sanoo Helenius.

Heleniuksen tiimi toivoo myös saavansa Minnesotassa paikalle pohjoismaista kannustusta, sillä alueella asuu tunnetusti suuri määrä amerikansuomalaisia ja muista pohjoismaista muuttaneiden jälkeläisiä.

Lisätietoja:

Markus Sundman
Helenius Manager
markus@thenordicnightmare.com

Ludvig Winberg
Corporate Communication Manager Paf
ludvig.winberg@paf.com

+358 405 729 888

Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.paf.com/about-us.

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.