Leonardo DiCaprio voittaa ensimmäisen Oscarinsa - ainakin vedonlyöntikertoimien mukaan

Tämän vuoden Oscar-ehdokkaat esiteltiin eilen. Ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin kertoimien mukaan laatutyötä tekevä tähtinäyttelijä Leonardo DiCaprio saa vihdoin ensimmäisen Oscar-pystinsä 27 vuoden odotuksen jälkeen. Vedonlyöntikerroin sille, että hänet palkitaan Oscar-gaalassa 28. helmikuuta parhaan miesnäyttelijän Oscarilla, on ennätyksellisen alhainen: 1.12.

Pitkästä kansainvälisestä näyttelijänurastaan ja neljästä aiemmasta Oscar-ehdokkuudestaan huolimatta DiCaprio ei ole vielä päässyt pokkaamaan Oscar-palkintoa. Vedonlyöntikertoimien mukaan tähän näyttäisi olevan tulossa muutos ja DiCaprio palkittaisiin parhaasta miespääosasta elokuvassa The Revenant.

”Elokuvayleisön rakastama Leonardo DiCaprio on aiemmin ollut Oscar-ehdokkaana rooleistaan elokuvissa Django Unchained ja The Wolf of Wall Street, mutta hän on toistaiseksi jäänyt ilman palkintoa. Vedonlyöjämme, kriitikot, muut elokuva-asiantuntijat ja yleisö uskovat nyt, että Leon rooli The Revenantissa lyö laudalta hänen aiemmat roolinsa”, sanoo Pafin viestintäpäällikkö Mattias Lindquist.

Sosiaalisessa mediassa tapahtuu, ja DiCaprion voittoa vaativa #GiveLeoAnOscar leviää nopeasti. Reddit-sivustolla on jopa väläytelty, että näyttelijää vastaan olisi olemassa salaliitto.

Leonardolla on parhaan miespääosan kategoriassa vastassaan neljä muuta tunnettua nimeä. Kertoimet nostavat kakkossuosikiksi Steve Jobs -elokuvan pääosanäyttelijän, Michael Fassbenderin, jonka voitto toisi rahat takaisin kertoimella 8.00. Kolmanneksi alhaisimmat kertoimet ovat The Danish Girl -elokuvan Eddie Redmaynellä, 11.00. Jos puolestaan uskot, että Oscar-tuomaristo päättää jättää Leonardon palkitsematta tänäkin vuonna, kertoimet ovat 5.50.

Tositapahtumiin pohjautuvan The Revenantin ensi-ilta Suomessa on 29. tammikuuta. DiCaprion suoritus vaikuttavassa lännendraamassa on palkittu jo Golden Globella.

Tämän vuoden Oscar-gaala järjestetään 28. helmikuuta.

Parhaan miespääosan Oscar-palkinnon saajan kertoimet

Leonardo DiCaprio (The Revenant) 1.12
Michael Fassbender (Steve Jobs) 8.00
Eddie Redmayne (The Danish Girl) 11.00
Bryan Cranston (Trumbo) 21.00
Matt Damon (The Martian) 26.00

Leonardo DiCaprion Oscar-palkinnon kertoimet

Kyllä: 1.12
Ei: 5.50

Lähde: Paf

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö
Puhelin: +46 729 75 23 26
Sähköposti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.