Paf järjestää pelivastuuta käsittelevän konferenssin

Tiistaina 29. syyskuuta ahvenanmaalainen peliyritys Paf järjestää kansainvälisen Paf Responsible Gaming Summit -konferenssin, jonka aiheena on vastuullinen pelaaminen. Toista kertaa järjestettävän konferenssin tarkoituksena on lisätä tietoa pelivastuusta ja vastuullisesta pelaamisesta.

”Pelivastuu on pelialan tärkein ja monimutkaisin asia. Halumme valaista asiaa Paf Responsible Gaming Summit -konferenssissa, jonka tavoitteena on lisätä pelivastuuta koskevaa tiedonvaihtoa ja yhteistyötä pelialalla. Toivomme että me ja pelialan muut toimijat ja muut asianosaiset voimme oppia toisiltamme ja jakaa kokemuksia, ideoita ja konkreettisia ratkaisuja konferenssipäivän aikana täällä Ahvenanmaalla”, Pafin toimitusjohtaja Anders Ingves sanoo.

Tämän vuoden Paf Responsible Gaming Summit tulee tarkastelemaan pelivastuuta kansainvälisten lainsäätäjien ja tutkijoiden näkökulmasta. Konferenssiin on kutsuttu puhujia Italiasta, Suomesta, Virosta, Espanjasta, Isosta-Britanniasta ja Ruotsista. Näiden puhujien lisäksi myös tanskalainen behavioural design expert Sille Krukow antaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten netin peliympäristöjä voidaan muokata vastuullisesti käyttäytymistieteellisestä näkökulmasta.

Konferenssin lopuksi joukko Euroopan suurimpien pelitoimijoiden edustajia kertoo omista metodeistaan, työkaluistaan ja prosesseistaan, joita he käyttävät ongelmapelaamisen ennaltaehkäisyssä. Koko ohjelma ja puhujalista löytyvät konferenssin kotisivuilta: https://www.paf.com/rgsummit2015.

”Järjestämme Paf Responsible Gaming Summit -konferenssin joka toinen vuosi. Toivomme, että konferenssi lisää yhteistyötä ja läpinäkyvyyttä peliyritysten kesken siten, että ala voi kehittyä kokonaisuutena. Uskon, että voimme kehittyä nopeammin, jos teemme yhteistyötä sen sijaan, että toimisimme yksin”, Anders Ingves toteaa.

Paf Responsible Gaming Summit on suunnattu peliyrityksille, tutkijoille, päätöksentekijöille, yhteistyökumppaneille, etujärjestöille ja muille peliteollisuuden parissa toimiville. Konferenssi järjestetään joka toinen vuosi. Edellinen konferenssi pidettiin vuonna 2013 Maarianhaminassa Ahvenanmaalla.

Lisätietoja antavat:

Anders Ingves
P: +358 (0)20 791 2300
S-posti: anders.ingves@paf.com

Viestintäpäällikkö
P: +46 729 75 23 26
S-posti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.