Pafille nettipelilisenssi Ruotsissa

Ruotsin arpajaisia valvova viranomainen (Lotteriinspektionen) on myöntänyt Pafille nettipelilisenssin. Kyseinen lisenssi on jälleen yksi tärkeä askel Pafin pitkän tähtäimen strategiassa, johon kuuluu kasvu paikallisesti säännellyillä, kansainvälisillä markkinoilla.

Lotteriinspektionen hyväksyi Pafin nettipelilisenssihakemuksen 20. joulukuuta 2018. Ruotsin vastikään säännellyille markkinoille saatu, nettipelaamista ja -vedonlyöntiä koskeva lisenssi astuu voimaan 1. tammikuuta 2019.

Paf tunnetaan hyvin Ruotsissa, ja yritys on kampanjoinut Ruotsin pelimarkkinoiden sääntelyn puolesta jo useita vuosia. Vuodesta 1974 lähtien ahvenanmaalainen yritys on tarjonnut lisensoitua peliviihdettä risteilyaluksilla Ruotsin vesillä. Uusi nettilisenssi on pitkän hakuprosessin tulos, ja se on Pafin viides nettilisenssi paikallisesti säännellyille, kansainvälisille markkinoille.

Aidosti pohjoismaisen peliyrityksen ruotsalaisena toimitusjohtajana olen ylpeä ja innoissani. Pelialan säännöstely edellyttää, että kaikki Ruotsissa pelejä tarjoavat operaattorit toimivat samoilla ehdoilla. Tämä lisenssi on tunnustus kiinnostuksestamme asiakkaidemme hyvinvointia kohtaan ja vahvasta paikallistuntemuksestamme. Paf osoittaa erinomaista kykyä luoda juuri sellaista kestävää kasvua, jota säännöstellyt markkinat edellyttävät, Pafin toimitusjohtaja Christer Fahlstedt sanoo.

Terveisin,

Sverker Skogberg
Senior Vice President Public Affairs
sverker.skogberg@paf.com
+358 (0)20 7912227

Ludvig Winberg
Corporate Communication Manager
ludvig.winberg@paf.com
+358 (0)40 5729888

Paf perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yleishyödyllisiin tarkoituksiin. Olimme yksi ensimmäisiä peliyrityksiä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Paf.com tarjoaa kolikko-, kasino-, pokeri-, vedonlyönti-, bingo- ja arpapelejä sekä fantasy sports -turnauksia. Monet Pafin pelit ovat eksklusiivisia, ja ne on luotu Pafin omalla Games Studiolla. Meillä on myös kolikkoautomaatteja ja pelipöytiä 33 Itämerellä ja Pohjanmerellä liikennöivällä laivalla.

Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Paf-konsernilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta, ja sillä on toimistot Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.paf.com/about-us.

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.