Robert Helenius kohtaa Erkan Teperin titteliottelussa

Raskaansarjan nyrkkeilijä Robert “Nordic Nightmare” Helenius kohtaa Saksan Erkan Teperin IBF-titteliottelussa 29. syyskuuta Waldenbuchissa Stuttgartin lähellä. Kertoimet enteilevät pohjoismaalaiselle painajaiselle kovaa vierasottelua.

Raskaansarjan nyrkkeilijä Robert Helenius kohtaa Saksan Erkan Teperin ottelussa IBF Intercontinental -tittelistä. Ottelu käydään Stuttgartin lähellä sijaitsevassa Waldenbuchissa lauantaina 29. syyskuuta. Vierasottelu ei kummemmin jännitä Heleniusta, joka on odottanut tilaisuutta kohdata Teperin kehässä.

- Olen odottanut pitkään Teperin kohtaamista kehässä, ja tämä ottelu tulee avaamaan minulle aivan uusia mahdollisuuksia. Voitto tulee merkitsemään minulle todella isoille areenoille pääsyä, Helenius toteaa.

Kovassa ottelussa on paljon pelissä

Erkan Teper on maailmanrankiglistalla sijalla 28 BoxRec -listan mukaan ja IBF-liiton rankingissa sijalla 7. Helenius taas löytyy BoxRecin rankinglistalta sijalta 48. Vedonlyöntikertoimet vihjaavat, että Helenius ei tule pääsemään ottelussa helpolla, mutta Heleniuksen toisaalta voitto voisi nostaa hänet ranking-listalla sijan 7 yläpuolelle. Erkan Teper on kuitenkin melko selvä ennakkosuosikki.

- Teper päihitti minut aikoinaan amatöörinä Saksan Bundesliigassa. Toisaalta olen sparrannut hänen kanssaan monta kertaa, ja silloin olen pystynyt teilaamaan hänet iskuilla vatsaan, Helenius kertoo.

Heleniuksen valmentaja Johan Lindström toteaa, että Heleniuksen tulee suoriutua hyvin sekä henkisesti että fyysisesti, jos hän haluaa tuoda voiton kotiin Waldenbuchissa.

- Robertin täytyy taktikoida tässä matsissa vähän tavallista enemmän. Teper on sen verran hyvä, että Robertin täytyy päihittää hänet sekä taktisesti että teknisesti”, Heleniuksen valmentaja Johan Lindström toteaa.

Erkan Teper jäi vuonna 2015 kiinni dopingista, mikä vetää Heleniuksen tiimin hieman mietteliääksi. Tiimiin valaa kuitenkin uskoa se tosiasia, että titteliotteluissa on tapana testata ottelijat heti matsin päätyttyä.

Paf lähettää ottelun livenä

Paf tulee lähettämään koko nyrkkeilygaalan livenä Paf.com -sivustolla, jolla asiakkaat voivat seurata illan tapahtumia ilmaiseksi. Lähetys gaalasta alkaa lauantaina 29.9. Klo 20.30 Suomen aikaa, ja Heleniuksen ottelun arvioitu alkamisaika on noin klo 23.30. Nyrkkeilygaalassa nähdään 5 ammattinyrkkeilyottelua ja kolme ammattitason K 1 -ottelua.

Lue koko uutinen osoitteessa:  https://www.paf.com/betting/news/?id=helenius-teper-title-fight-streamed

Ludvig Winberg                                             ludvig.winberg@paf.com

Head of Sponsorships/Paf

tai

Markus Sundman, manageri, Team Helenius

markus@thenordicnightmare.com

Tietoa Pafista

Paf (Ålands Penningautomatförening) on Ahvenanmaan maakuntahallituksen omistama peliyhtiö, joka tuottanut varoja yhteiseen hyvään vuodesta 1966 lähtien. Pelisivusto Paf.com:in valkimoimaan lukeutuvat automaatti- ja kasinopelit,  pokeri, vedonlyönti, bingo, arvonnat ja fantasy sports. Valikoimaan sisältyy Pafin omassa pelistudiossa kehitettyjä pelejä. Paf on palkittu vastuullisen pelaamisen edelläkävijä, ja tekee jatkuvasti töitä vastuullisen pelaamisen parissa.

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.