Robert Helenius kohtaa unkarilaisen Andras Csomorin 21. maaliskuuta Tallinnassa

Ahvenanmaalaistunut, voittamaton raskaan sarjan nyrkkeilijä Robert Helenius tekee paluun. Tavoitteena on maailmanmestaruus. Yhteinen matka huipulle sponsori Pafin kanssa alkaa lauantaina 21. maaliskuuta Estonian Boxing Night -tapahtumassa Tondiraban jäähallissa Tallinnassa. Tuolloin Robert Helenius kohtaa kehässä Andras Csomorin.

Mediassa on virheellisesti väitetty Robert Heleniuksen paluuotteluvastustajan olevan ukrainalainen Oleksij Mazikin. Nyt Robert Helenius ja hänen ahvenanmaalainen valmentajansa Johan Lindström sekä ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf voivat vahvistaa, että ”The Nordic Nightmare” saa paluuottelussa vastaansa 26-vuotiaan unkarilaisen Andras Csomorin.

”Odotan innolla Csomorin kohtaamista. Tavoitteeni on saavuttaa raskaan sarjan maailmanmestaruus ja tuntuu todella hyvältä, että Paf on mukana tukemassa minua tässä panostuksessa. Meidän yhteinen matkamme kohti titteliä tulee olemaan hieno. Olen elämäni kunnossa ja liikun kehässä paremmin. Uuden tekniikkani ansiosta myös lyön varmasti 30 prosenttia lujempaa kuin viime ottelussani vuonna 2013”, Robert Helenius toteaa.

Kaksi metriä pitkä ja 112 kiloa painava Robert Helenius on asunut ja harjoitellut vuodesta 2013 lähtien Ahvenanmaalla. Hän on ollut loukkaantumisen vuoksi kaksi vuotta poissa ammattilaiskehistä. Nyt hän on täysin kuntoutunut ja on elämänsä kunnossa.

”Meistä ahvenanmaalaisena yrityksenä tuntuu luonnolliselta tukea paikallista maailmanluokan tähteämme ja tulevaa raskaan sarjan maailmanmestaria. Me Pafilla odotamme innolla Robert Heleniuksen ja valmentaja Johan Lindströmin todella jännittävää matkaa kohti maailmanmestaruusvyötä”, Pafin markkinointipäällikkö Robert Söderdahl sanoo.

Unkarilainen Andras Csomor on otellut yhteensä 16 raskaan sarjan ottelua, joista hän on voittanut 11, hävinnyt neljä ja yksi ottelu päättyi ratkaisemattomana. Csomorin viimeisin ottelu oli 3. maaliskuuta, jolloin hän kohtasi maanmiehensä Daniel Kolin. Csomor voitti ottelun tyrmäyksellä.

Robert Helenius on 31-vuotias. Hän on otellut ja voittanut yhteensä 19 raskaan sarjan ammattilaisottelua, niistä 11 tyrmäyksellä. Heleniuksen viimeisin ottelu oli 23.3.2013, jolloin hän kohtasi britti Michael Sprottin.

Lisätietoja:

Robert Söderdahl
Markkinointipäällikkö
P. +358 20 791 2273
S-posti:: robert.soderdahl@paf.com

Viestintäpäällikkö
P. +46 729 75 23 26
S-posti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2017 Paf-konsernin liikevaihto oli 116,5 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 29,4 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.