“The Special One” lähtee seuraavana Valioliigavalmentajista

Swansea City ilmoitti keskiviikkona valmentaja Garry Monkin potkuista. José Mourinho on seuraava valioliigavalmentaja, jolle näytetään ovea, ainakin jos ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin kertoimet pitävät kutinsa.

Walesilaisen Swansean johtoporras sai keskiviikkona tarpeekseen joukkueen heikoista tuloksista tämän kauden Valioliigassa. Valmentaja Garry Monk, jonka alaisuudessa joukkue on voittanut vain kolme viidestätoista tämän sarjakauden ottelustaan, sai kokea seuraukset potkujen muodossa. Pafin vedonvälittäjien mukaan päätös oli odotettu. Garry ”Monkey” Monkin potkujen saamiselle annettu kerroin oli matala 1.10.

Kertoimien mukaan Chelsean José Mourinho on seuraavana vuorossa saada potkut. Paf antaa kertoimen 2.25 sille, että The Special One saa lähteä lontoolaisesta suurseurasta. Kertoimen myötä Mourinho on luultavin seuraavaksi potkut saava Premier League-valmentaja.

”Vuodenvaihde on aina myrskyisää aikaa englantilaisessa jalkapallossa. Monet seurat tarkastelevat pelaaja- ja valmentajamateriaaliaan. On kuitenkin poikkeuksellista, että hallitsevan Valioliigamestarin manageri, Chelsean José ”The Special One” Mourinho, on lähimpänä potkuja kaikista Valioliigan valmentajista”, Pafin viestintäpäälikkö Mattias Lindquist sanoo.

Chelsea varmisti keskiviikkoiltana jatkopaikkansa Mestareiden liigassa voittamalla Porton 2–0 kotikentällään, samana päivänä kun Garry Monk sai potkut Swanseasta. Jää nähtäviksi, kuinka paljon voitto auttaa Mourinhoa pitämään työpaikkansa, kun Chelsea edelleen matelee Valioliigassa.

”José Mourinho on aloittanut Valioliigakauden heikosti. Chelsea on saanut vaivaiset 15 pistettä yhtä monessa ottelussa. Seuran omistajan, Roman Abramovitšin, kärsivällisyys saattaa pikkuhiljaa olla lopussa. Mourinhon jatkoa seurassa on erityisen kiinnostavaa seurata, paineet työpaikan säilyttämiselle ovat varmasti kovat”, Mattias Lindquist sanoo.

Kertoimien mukaan myös Newcastle Unitedin Steve McClarenillä ja Manchester Unitedin Louis van Gaalilla on syytä huolestua työpaikkojensa puolesta. He ovat kertoimilla 3.25 ja 6.00 seuraavina listalla managereista, jotka luultavimmin saavat potkut tai lähtevät.

Kertoimet - Seuraava Valioliiga-manageri, joka lähtee seurastaan:

José Mourinho, 2.25

Viestintäpäälikkö
Puh: +46 729 75 23 26
Sähköposti: mattias.lindquist@paf.com

Paf on pohjoismainen peliyritys, joka perustettiin Ahvenanmaalla vuonna 1966 tuottamaan varoja yhteiskunnan hyväksi. Olimme yksi ensimmäisistä peliyrityksistä, joka siirsi pelejään nettiin vuonna 1999. Monet Pafin pelit on luotu Pafin omalla Games Studiolla ja ovat siksi ainutlaatuisia. Olemme palkittu markkinajohtaja vastuullisen pelaamisen saralla. Meillä on pelitoimintaa myös yli 30 risteilyaluksella Itämerellä ja Pohjanmerellä. Pafilla on lähes 400 työntekijää yli 30 maasta. Toimistomme sijaitsevat Ahvenanmaalla, Helsingissä, Tukholmassa, Riiassa, Tallinnassa, Oslossa, Norrköpingissä ja Madridissa. Paf (Ålands Penningautomatförening) toimii Ahvenanmaan maakuntahallituksen luvalla ja sen valvonnan alaisena. Vuonna 2018 Paf-konsernin liikevaihto oli 111,8 miljoonaa euroa, josta voittoa oli 24,6 miljoonaa euroa. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa aboutpaf.com.