Kampanja kerää perheille konkreettista ruoka-apua koronakriisissä - Autetaan perheet pahimman yli

Report this content

Pahimman yli -kampanja kerää tuntuvaa ruoka-apua niille perheille, joita koronakriisi kovimmin kolhaisee. Tavoitteena on jakaa 300 euron ruokalahjakortti vähintään 500 suomalaiselle lapsiperheelle. Apu saavuttaa perheet Hope ry:n kautta, joka jakaa lahjoitukset lyhentämättöminä.

Pitkittyvässä kriisitilanteessa peruselintarvikkeiden turvaaminen on keskeisin tapa auttaa vähävaraisia lapsiperheitä. Siksi kampanjan kaava apuun on yksinkertainen: Jokainen 300 euron lahjoitus tukee lyhentämättömänä yhtä perhettä kriittisten elintarvikkeiden hankinnassa, yli pahimman kriisiajan.

Lahjoitukset jaetaan perheille 300 euron arvoisina ruoka-apulahjakortteina. Lahjakortilla apua tarvitset perheet voivat hankkia välttämättömiä elintarvikkeita ja hygieniatuotteita, tarpeidensa mukaan. Lahjakorteilla ei voi ostaa alkoholi- tai tupakkatuotteita.

”Pahimman yli eroaa muista avustuskeräyksistä siinä, että se tähtää pidemmän aikavälin apuun, yksittäisen kauppa-avun tai ruokakassin sijasta. Emme miettineet hetkeäkään, lähdemmekö mukaan kampanjaan”, kuvaa Hope ry:n toiminnanohjaaja Nora Virtanen.

Suomessa jopa 112 000 lasta asuu vähävaraisessa perheessä ja koronaepidemian johdosta luku on kasvussa. Kouluruoalla on näissä perheissä merkittävä rooli, ja nyt ruokaa kuluu enemmän ja menot kasvavat. Samalla perheiden ainut työssäkäyvä vanhempi on saattanut jäädä työttömäksi, heikentäen toimeentuloa entisestään.

Yksi lahjoitus = yksi autettu perhe

Maanantaina lanseerattu kampanja keräsi kahden ensimmäisen päivänsä aikana 11 400 euroa, eli ruoka-apua 38 perheelle. Tavoitteena on kuitenkin auttaa vähintään 500 perhettä. Siksi jokainen lahjoittaja haastetaan levittämään apua, kutsumalla mukaan viisi uutta lahjoittajaa

Yksityishenkilöiden liikkeelle paneman kampanjan tavoite on innostaa mukaan laaja joukko suomalaisyrityksiä. Ensimmäiset yritykset ovat jo tarttuneet haasteeseen – seuraava askel on saada haaste ja hyvä leviämään toimialojen sisällä.

Näin lahjoitat:

1. Kerää lahjoitussumma yksin tai porukalla, esimerkiksi työpaikalla.
  2. Maksa 300 euron apu Hope ry:n rahankeräystilille FI19 5630 0020 3003 12, maksuviitteellä 230016. Merkitse saajaksi Hope – Yhdessä ja Yhteisesti ry.
  3. Laita apu leviämään ja haasta mukaan viisi uutta lahjoittajaa.

Lue lisää ja lahjoita osoitteessa www.pahimmanyli.fi!

Kampanjan takana: Haastekampanjan taustalla on joukko yksityishenkilöitä, eri toimialojen yrityksistä. Lahjoitukset perheille jakaa Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry, joka on auttanut vähävaraisuuden koettelemia lapsiperheitä Suomessa vuodesta 2009 asti.

Tiedustelut ja lisämateriaali: info@pahimmanyli.fi, +358 40 0406116

Lisätietoa ruoka-avusta: Nora Virtanen HOPE ry, nora.virtanen@hopeyhdistys.fi, +358 44 7006261

Avainsanat: