Lotta Svärd Säätiö lahjoittaa 20 000 euroa Pahimman yli -keräykseen

Report this content

Lotta Svärd Säätiö on päättänyt lähteä mukaan Pahimman yli -kampanjaan lahjoittamalla 20 000 euroa välittömään ruoka-apuun vähävaraisille lapsiperheille. Merkittävä lahjoitus nostaa huhtikuun lopussa lanseeratun kampanjan keräämän avustussumman jo 50 000 euroon.

”Meillä Lotta Svärd Säätiössä on noussut valtava huoli suomalaisten perheiden selviämisestä. Monella perheellä on jo ennen poikkeusoloja ollut vaikeaa, mutta koronakriisin myötä apua tarvitsevien perheiden määrä on kasvanut moninkertaisesti”, kertoo Lotta Svärd Säätiön toiminnanjohtaja Anne Nurminen.

Lapset ja perheet ovat aina olleet lähellä lottien sydäntä. Kolmannen sektorin toimijana Lotta Svärd Säätiön on mahdollista mukauttaa avustustoimintaansa nopeasti, vastaamaan yhteiskunnan muutoksiin. Lapsiperheiden auttaminen pahimman koronakriisin keskellä on samalla eräänlainen paluu lähes satavuotiaan säätiön juurille, jonka ydintehtäviin kriisitilanteissa avustaminen kuuluu. ”Haluamme tehdä oman osamme niiden hyväksi, jotka nyt apua tarvitsevat”, summaa Nurminen.

Jo lähes 170 autettua perhettä – tavoitteeseen silti matkaa

Pahimman yli -kampanjan keräämä avustussumma kasvoi Lotta Svärd Säätiön lahjoituksella jo 50 000 euroon. Tämä merkitsee 300 euron ruoka-apulahjakortteja 166 suomalaiselle vähävaraiselle lapsiperheelle.

Keräyksen tavoitteena on auttaa 500 perhettä. Kodeissa on nyt pulaa aivan tavallisista perustarpeista, jonka lisäksi epävarmuus tulevasta ja toimeentulosta on lisännyt merkittävästi niin vanhempien kuin lasten huolia ja stressiä. Välitön ruoka-apu auttaa konkreettisesti tilanteessa, jossa oma jaksaminen on kortilla.

Haastamme jokaisen suomalaisyrityksen mukaan

Myös yrityksillä on ollut merkittävä rooli avun levittämisessä ja innostavia esimerkkejä keräystavoista on jo useita. Esimerkiksi joukko IT-alan yrityksiä on lähtenyt mukaan lahjoittamalla tietyn rahasumman jokaista yrityksen työntekijää kohden, ja helsinkiläisten asianajotoimistojen juristit ovat yhdessä haastaneet kollegoitaan lahjoittamaan – ja näin hyvä on lähtenyt leviämään toimialojen sisällä.

Yrityksiä tarvitaan mukaan, jotta apu saadaan mahdollisimman moneen suomalaiskotiin. Yrityslahjoittajaksi lähtemällä ja haastamalla mukaan muita toimijoita, yritykset kantavat yhteiskuntavastuuta keskellä hankalinta kriisiaikaa.

Lähde yrityslahjoittajaksi näin:

1. Päätä tavoite ja kerää lahjoitussumma – se voi olla esimerkiksi 20 euroa per yrityksen työntekijä. Vähimmäislahjoitus on 300 euroa, yhden perheen ruoka-apuun.
  2. Maksa lahjoitussumma Hope ry:n rahankeräystilille FI19 5630 0020 3003 12, maksuviitteellä 230016. Merkitse saajaksi Hope – Yhdessä ja Yhteisesti ry.
  3. Laita apu leviämään ja haasta mukaan viisi yritystä toimialaltasi.

Lahjoitukset perheille jakaa Hope ry, 300 euron arvoisina ruoka-apulahjakortteina. Lahjakortilla perheet voivat hankkia välttämättömiä elintarvikkeita ja hygieniatuotteita.

Lisätietoja ja ohjeet lahjoittamiseen: www.pahimmanyli.fi.
Haasta muut mukaan LinkedInissä: Pahimman yli

Seuraa keräyksen etenemistä Instagramissa: @pahimmanyli.fi

Tiedustelut ja lisämateriaali: info@pahimmanyli.fi, +358 40 0406116

Lisätietoa ruoka-avusta: Nora Virtanen HOPE ry, nora.virtanen@hopeyhdistys.fi, +358 44 7006261