Edelläkävijäyritys pyyhkii pölyt taiteen museo-opetuksesta

Report this content

Kuvataide saatikka museot eivät ole liiemmin kiehtoneet netin ja konsolien parissa viihtyviä lapsia tai nuoria. Vuoden 2010 alussa taiteen ja tietotekniikan osaaja PaintingDb® päätti muuttaa asioiden laidan.

Tuloksena on verkkosivusto, jollaista kuvataiteen alalla ei ennen ole nähty ja joka on jo saanut kymmeniä tuhansia kävijöitä eri maista kuukausittain

Uudenlaisia vuorovaikutteisia pelejä

PaintingDb®:n kehitystyön ansiosta taidemuseot voivat nyt hyödyntää uudenlaisia, vuorovaikutteisia ohjelmistopalveluja innostaakseen nuoria oppimaan lisää kuvataiteesta. Edelfelt, Botticelli ja monet muut tulevat tutuiksi kiinnostavin ja haastavin pelein, jotka toimivat kaikilla internetpäätteillä älypuhelimista tietokoneisiin.

Museo saa halutessaan omille verkkosivuilleen vaikkapa taidevisan. Se on helposti muokattavissa museon kokoelman mukaiseksi, kuten myös eri taidemaalauksiin pohjautuvat sähköiset palapelit. Vaikeustasoja on helppo säätää, joten palvelut sopivat kaikenikäisille.

Edulliset palvelut tarjotaan museoille vuotuista käyttömaksua tai näyttelykohtaista maksua vastaan

Kaikki alkoi rakkaudesta taiteeseen

IT-alan yrittäjä Jussi Pyysalo opiskeli vapaa-aikanaan taidehistoriaa Turun yliopistossa, kunnes päätti perustaa yrityksen rakkaan harrastuksensa ympärille.

- Koska nykylapset lähes syntyvät nettipääte kädessään, mikä olisikaan parempi tapa innostaa heitä kuin tuoda taiteen museo-opetus verkkoon, PaintingDb®:n toimitusjohtaja sanoo.

Monipuolinen sivusto kaikille taiteen ystäville

Helppokäyttöinen ja luotettava kuvataidesivusto tarjoaa myös gallerioille, taiteilijoille ja taiteen ystäville maailmanlaajuisen kohtaamispaikan kuvapankkeineen, nettikauppoineen ja runsaine museoista ja gallerioista kertovine materiaaleineen

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Jussi Pyysalo, 0400 789 328, jussi.pyysalo@paintingdb.com

Tuotepäällikkö Jenni Akkola, puh. 045 3 241 041, jenni.akkola@paintingdb.com

PaintingDb® palvelee kuvataidesektorin eri toimijoita museoista galleristeihin ja nykytaiteilijoihin. Vuoden 2010 alussa perustetun turkulaisen yrityksen työntekijöiden kokemus ja koulutus ovat yhdistelmä taidehistoriaa, tietotekniikkaa ja yrittäjyyttä. Yritystä ovat alkutaipaleen aikana tukeneet Keksintösäätiö, ELY-keskus ja Tekes. PaintingDb® on sijoittunut kolmanneksi Varsinais-Suomen INNOSUOMI 2010 -kilpailussa.

Avainsanat: