Palm uusissa malleissa m130 ja m515

Report this content

Palm uusissa malleissa m130 ja m515 on värillä väliä SANTA CLARA, YHDYSVALLAT, 4. maaliskuuta 2002 - Palm tuo tänään markkinoille kaksi uutta kämmentietokonemallia, m130:n ja m515:n. Molemmissa on yli 65 000 väriä tukeva värinäyttö. Lisäksi niissä on korttipaikat erilaisten ohjelmien, kuten sähköisten kirjojen, valokuvien ja lyhyiden videopätkien käyttöä ja varmuuskopiointia varten, SD- ja MultiMedia-kortit lisämuistiksi sekä Palm Universal Connector erilaisten oheislaitteiden, kuten kokoontaitettavan näppäimistön tai modeemin liittämistä varten. Palm m130 maksaa noin 389E ja m515 noin 559E, ja ne ovat saatavana heti. Palm m130 menestyksekkään m100-sarjan tuorein tulokas ja samalla se on edullisin värinäytöllä varustettu Palm-malli. Tämä helppokäyttöinen, kestävä ja joustava kämmentietokone soveltuu hintatietoisille kuluttajille, kuten työelämässä oleville nuorille, ensimmäistä kämmentietokonettaan ostaville, opiskelijoille ja Palm m100:n tai m105:n käyttäjille, jotka tarvitsevat uudemman ja monipuolisemman mallin. Palm m130:ssa on ladattavat akut, dual-expansion-tekniikka ja 8 Mt muistia. Irrotettava, värinäyttöä suojaava kuori voidaan helposti vaihtaa uuteen, erikseen myytävään värikuoreen. Palm m515:ssä on vaaleampi näyttö, 16 Mt muistia ja se on kehitetty täyttämään vaativimpien käyttäjien tarpeet. M515:n värinäytössä on säädettävä taustavalaistus ja se on aikaisempia malleja helppolukuisempi. Palm m515 tukee Microsoft® Office -ohjelmistoja kuten Wordiä, Exceliä ja PowerPointia® ja siihen on saatavana laajennuksena uusia ohjelmia ja oheislaitteita, kuten näppäimistö ja GPS-vastaanotin. Ohjelmistot Palm-käyttäjien käytettävissä on yli 13 000 Palm OS -ohjelmaa (lisätietoja on saatavana englanniksi Palm Software Connectionista osoitteesta www.palm.handango.com/europe). Kummankin uuden kämmentietokoneen mukana toimitetaan lisäksi yli 100 euron arvosta ohjelmia sisältävä bonus-CD-ROM: · Chapuran PocketMirror® 3.0 Microsoft® Outlook® for Windowsin® päivyrin, yhteystietojen, tietojen ja muistiinpanojen synkronointiin. · DataVizin Documents To Go 4.0 Professional Edition Word- ja Excel- asiakirjojen lukemiseen ja muokkaukseen sekä PowerPoint-esitysten lukemiseen ja katsomiseen. · Palm Readertm, johtava sähköisten kirjojen lukuohjelma Palm- pohjaisille kämmentietokoneille. · MGI PhotoSuite Mobile Edition v2.23 värikuvien ja -videopätkien katsomiseen. · Infinity Softworksin powerOnetm Personal Calculator, monipuolinen laskin. · Palm Mobile Connectivity, ohjelmistokokoonpano, jonka avulla voidaan ottaa yhteys Internetiin datavalmiuksin varustetulla matkapuhelimella tai modeemilla ja sekä lähettää että vastaanottaa sähköpostia ja tekstiviestejä. · AvantGo for Palm OS, ohjelma, jonka avulla verkon sisältöä voidaan käyttää langattoman yhteyden välityksellä tai offline-tilassa. · Palm HotSync® Mail, tavallisten sähköpostiohjelmien, kuten Microsoft® Outlookin® synkronointiin HotSyncin® avulla. Laajennuskortit Palm m130:n ja m515:n korttipaikat tukevat sekä SD- että MultiMedia- kortteja. Näille vain postimerkin kokoisille korteille käyttäjä voi tallentaa tietoa käyttämättä kämmentietokoneen sisäisen muistin kapasiteettia. Tällä hetkellä saatavana ovat mm. seuraavat kortit: · PalmPak Travel Cards, Yhdysvaltain, Euroopan ja Aasian kaupunkien matkaoppaita (vain englanniksi). · PalmPak Language Translator Card · PalmPak Games Card (vain englanniksi) · Backup Card: 16 Mt · 16MB Expansion Card · 32MB Expansion Card SDIO-tekniikka tukee myös langatonta tiedonsiirtoa Palmin Bluetooth- kortin ja Bluetooth-yhteensopivien matkapuhelinten välillä. Tietoa Palm, Incistä Palm, Inc. on langattomien ja mobiilien Internet-ratkaisujen uranuurtaja ja johtava kämmentietokoneiden valmistaja (IDC:n mukaan, joulukuu 2000). Palm OS® -alustalle perustuvien Palm-kämmentietokoneiden ansiosta käyttäjät voivat kuljettaa tärkeitä tietoja aina mukanaan. Koska Palmin kämmentietokoneilla voidaan käyttää tuhansia ohjelmistoja ja sovelluksia, ne täyttävät niin yksittäisten käyttäjien kuin yritysten ja koulutuslaitostenkin tarpeet. Palmin osakkeilla tehdään kauppaa Nasdaq national market -pörssissä (PALM). Lisätietoja on englanniksi osoitteessa http://www.palm.com/europe tai Palmin lehdistötiedoteosastossa osoitteessa http://www.palm.com/europe/pressroom. Käyttäjätunnus (login): pressroomgb, salasana (password): palm # # # Palm OS, HotSync ja PalmPak ovat Palmin rekisteröityjä tavaramerkkejä, ja Palm, Palm Reader ja Palm Powered ovat Palm Incin omistamia tavaramerkkejä. Muut tavaramerkit saattavat kuulua niiden omistajille. LISÄTIETOJA: Carsten Carlsson Spider Relations Palm Nordic puolesta +46 8 50 31 50 02 carsten.carlsson@spider-relations.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00070/wkr0002.pdf