Ben & Jerry’s ilmaisee kiitoksensa jäätelön ystäville jakamalla kauhoittain ilmaista jäätelöä 3. huhtikuuta

Ben & Jerry’s järjestää maailmanlaajuisen Free Cone Dayn tiistaina 3. huhtikuuta Helsingin Pohjoisesplanadilla ja Kauppakeskus Kampissa sijaitsevilla jäätelökioskeillaan kello 13–16. Vuosittaisen tempauksen ideana on kiittää jäätelön ystäviä jakamalla ilmaista jäätelöä. Jo perinteeksi muodostunut Free Cone Day järjestettiin ensimmäisen kerran 1979 ja sitä vietetään nyt 34. kerran.

“Tämä on meidän tapamme vastata niiden miljoonien Ben & Jerry’s -fanien rakkauteen, jotka ovat mahdollistaneet Ben & Jerry’sin maailmanvalloitusmatkan vermontilaiselta huoltoasemalta aina Ivaloon saakka. Ikonisen jäätelömerkin perustajien Ben Cohenin ja Jerry Greenfieldin alulle panemaa Free Cone Day -perinnettä vaalitaan, ja tämä on yksi vuoden hauskimmista jäätelötempauksistamme,” kertoo Meri Dow Ben & Jerry’siltä.

Ben & Jerry’sin Free Cone Day -teemapäivään kiteytyvät ne arvot, jotka ovat ohjanneet jäätelömerkin toimintaa alusta alkaen – yhteisöllisyys, vastuullisuus sekä elämänmyönteisyys. Ben Cohenilla ja Jerry Greenfieldillä oli alusta lähtien vahva näkemys siitä, että yrityksiä velvoittaa oman toimintaympäristön kehittäminen ja ympäröivän yhteisön auttaminen. Hippikaverusten luoma jäätelömerkki ei myöskään olisi syntynyt ilman hauskanpitoa, mistä muotoutuikin Ben & Jerry’sin slogan If it’s not fun, why do it?

Jäätelön ystävät pääsevät maistelemaan lempimakujaan tai uusia tuttavuuksia ilmaiseksi yli 800 Ben & Jerry’s -myyntipisteessä ympäri maailman. Tänä vuonna tarjolla on kaksi uutuusmakua: The Vermonster hurmaa vaahterasiirapilla, ja Oh My! Apple Pie! puhuttelee vannoutuneita omenapiirakan faneja.

Meri Dow

Ben & Jerry’s Finland

Puh: 010 759 0268

Sähköposti: meri.dow@unilever.com

Ben & Jerry’s

Ben & Jerry’s Ben & Jerry’s perustettiin vuonna 1978, kun lapsuudenystävykset Ben Cohen ja Jerry Greenfield perustivat jäätelöbaarin entiselle huoltoasemalle Burlingtoniin, Vermontin osavaltioon. Tuoreet yrittäjät olivat juuri suorittaneet 5 dollarin kirjekurssin jäätelön valmistuksesta.

Jäätelöbaari niitti nopeasti mainetta aidoista ja tuoreista raaka-aineista valmistetulla jäätelöllä, johon oli sekoitettu reilulla kädellä mitä mielikuvituksellisempia makupaloja. Benillä ei ollut juurikaan makuaistia, joten hän arvioi syömänsä ruuan ’suutuntumalla’, ja siksi jäätelön joukossa olevien sattumien piti olla suuria; näistä muodostuikin nopeasti Ben & Jerry’s –jäätelöiden tunnetuin ominaisuus. Vaikka kaverukset välillä ottivat yhteen tuotteita kehiteltäessä, molemmat olivat samaa mieltä siitä, että työnteon piti olla hauskaa. Jerry lanseerasikin sanonnan ”Jos se ei ole kivaa, sitä ei kannata tehdä”.

www.benjerry.fi