Uutta tietoa hiusongelmista ja niiden hoidosta

Hiustutkimuksen uranuurtajan Annikki Hagros-Kosken mukaan lähes kaikki hiusongelmat ovat hoidettavissa, myös vaikea pälvikaljuus, psoriaasi, hiustenlähtö ja perinnöllinen kaljuuntuminen. Yksilöllisen, pitkäjänteisen ja kehon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin tähtäävän hoidon avulla vuosia vaikeasta hiustenlähdöstä kärsinyt voi saada terveet ja tuuheat hiukset pysyvästi takaisin, geeniperimästä ja iästä riippumatta.

HiusAkatemian perustajan Annikki Hagros-Kosken Hiusten ja hiuspohjan hyvinvointi on yksityiskohtaisesti ja helppotajuisesti hiuksen rakenteesta, elinkaaresta, kasvusta, ravintotekijöistä sekä eri hiustenlähtötyypeistä ja hiuspohjan häiriöistä ja niiden hoidosta kertova ainutlaatuinen tietokirja. Kirjan esimerkit HiusAkatemian tekemistä onnistuneista hoidoista antavat toivoa hiustensa suhteen jo toivonsa menettäneille, esimerkiksi vaikeaa hiuspohjan psoriaasia, seborrooista ekseemaa tai pälvikaljua sairastaville.

Kirja on kaiken kattava tietopaketti yhtä lailla hiusten hyvinvoinnista kiinnostuneelle kuluttajalle kuin terveydenhuollon ja hiusalan ammattilaisille, luontaistuotealalla työskenteleville ja tuotevalmistajille.

Puhdas kotimainen ruoka ja luonnonmukaisuus ovat valttia myös hiuspohjan ongelmien hoidossa

Annikki Hagros-Koski on tehnyt vuodesta 1971 lähtien yhteistyötä useiden lääkäreiden, professoreiden, kemistien ja ravintoasiantuntijoiden kanssa selvittääkseen hiuksen kasvuun haittaavasti ja hyödyllisesti vaikuttavia tekijöitä. Tutkimukset osoittavat, että hiustenlähtö on aina monen tekijän summa, ja hyvään hoitotulokseen pääseminen edellyttää kaikkien osatekijöiden huomioimista ja yhtäaikaista hoitamista.

”Hiukset ovat kehon mittari. Hiusten kunto paljastaa terveydentilamme. Keho toimii hiusten kasvualustana, ja siksi mahdollisimman puhtaan ja monipuolisen ravinnon, riittävän levon ja liikunnan merkitystä ei voi tässäkään asiassa korostaa liikaa. Kaikki väitteet, että hiukset voivat jollakin ihmeaineella kasvaa puolessa vuodessa terveiksi ja tuuheiksi, ovat hölynpölyä.” painottaa Annikki Hagros-Koski.

Hiusongelmien hoitaminen tuloksekkaasti edellyttää usein elintapojen muutosta, kokonaisvaltaista ruokaremonttia sekä vastustuskykyä lisäävien ravintolisien, vitamiinien ja hivenaineiden, erityisesti D3-vitamiinin, B-ryhmän vitamiinien ja magnesiumin, päivittäistä käyttöä. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin pitkäaikaiseen hoitoprosessiin sitoutuminen ja kotihoito-ohjeiden noudattaminen.

Hiustenlähdön loppuminen ja uusien hiuksien kasvaminen täyteen tuuheuteensa kestää aina 1½ vuodesta jopa 6½ vuoteen, riippuen hiuksen kasvuiästä. Annikki Hagros-Koski osoittaa kirjansa esimerkeillä, ettei toivottomia tapauksia ole olemassa. HiusAkatemian käyttämillä luonnonmukaisilla, tutkituilla ja turvallisilla hoitomenetelmillä on saatu ihmeitä aikaan pysyvästi.

Kirjapyynnöt ja lisätiedot HiusAkatemian hiustutkimuksesta ja hoitopalveluista:

Toimitusjohtaja, hiustutkija Annikki Hagros-Koski, LuK Puh. 0400-615 465 E-mail: annikki.hagroskoski@hiusakatemia.fi

Susanna Makaroff, Suunnittelutoimisto Lähde Oy, Puh. 050–359 4814 E-mail: susanna@suunnittelulahde.fi

www.hiusakatemia.fi

HiusAkatemia on Annikki Hagros-Kosken vuonna 1971 perustama kansainvälisesti palkittu, puolueeton ja tuotevalmistajista riippumaton suomalainen hiustutkimus- ja hoitokeskus, joka on keskittynyt asiakkaidensa hiustenlähdön ja hiuspohjan ongelmien syiden selvittämiseen ja hoitoon. HiusAkatemian palveluihin kuuluvat myös täyden palvelun kampaamopalvelut sekä HiusApteekki, joka tarjoaa tutkittuja ja turvallisia hoitotuotteita ja ravintolisiä mm. ihosairauksia sairastaville, allergisille ja herkkäihoisille. HiusAkatemialla on 26 koulutettua jäsenliikettä eri puolilla Suomea ja yksi Tallinnassa, Virossa.