Ann Selin saarnaa Työn messussa Kallion kirkossa

- Kirkko ja ay-liike edistävät paremman yhteiskunnan rakentamista, jossa kaikilla ihmisillä on hyvä asua ja tehdä työtä. Pyrkimyksemme ovat tänä päivänä entistä tärkeämpiä, kun turvattomuus ja ihmisten pahoinvointi ovat lisääntyneet. Tarvitsemme laajemminkin tämän messun kaltaista yhteistyötä selvitäksemme yhteiskunnassa vallitsevasta epävarmuudesta, toteaa Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin ay-liikkeen ja kirkon yhteisestä Työn messusta. Hän pitää suurena kunniana saadessaan pitää saarnan messussa.

- "Älä anna vääryyden tulla minulle yhdentekeväksi." Usein tuntuu vaikealta löytää yhteistä käsitystä siitä, miten pääsisimme kohti hyvää työtä ja työelämää. Yritän muistuttaa itseäni hyvin yksinkertaisista inhimillisyyden periaatteista -"tee toisille kuten itsellesi tahtoisit tehtävän". Toivon, että ajatus ohjaisi laajemminkin yhteiskuntamme toimia, sanoo Selin saarnassaan.

Selin puhuu saarnassaan myös arvoista, työn kohtuullisuudesta, työpaikkojen murheista, maahanmuuttajien asemasta, jaksamisesta, tulevaisuuden työelämästä ja oikeudenmukaisuudesta. Saarna kokonaisuudessaan osoitteesta www.pam.fi.

Työn messu on Helsingin Kallion kirkossa tänään tiistaina 4.11. klo 17.00. Messun toimittavat työpaikkapappi Jari Saarinen, yhteiskunnallisen työn pappi Raija Korhonen ja vt. kirkkoherra Riitta Männistö. Musiikista vastaa bolivialais-suomalainen Tango Siboney -orkesteri.

Messun järjestävät 3+1 -ryhmä, Helsingin ja Vantaan seurakuntayhtymien yhteiskunnallinen työ, ja Kallion seurakunta. 3+1 -ryhmä on ay-liikkeen ja kirkon yhteinen eettisten kysymysten keskustelufoorumi.

Lisätietoja: Timo Piiroinen, PAMin viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669