Jaana Ylitalo ehdolle PAMin varapuheenjohtajaksi

Palvelualojen ammattiliiton erityisalojen neuvottelupäällikkö Jaana Ylitalo on ehdolla liiton 1. varapuheenjohtajaksi. Ylitalo on työskennellyt PAMissa ja sen edeltäjässä Liikealan ammattiliitossa vuodesta 1997, ensin nuorisosihteerinä ja sittemmin järjestösihteerinä.

- PAM tarvitsee hyvät ammatti- ja ihmissuhdetaidot omaavan 1. varapuheenjohtajan. Jaana on sellainen, tiivistää asian pääluottamusmies, edustajiston 1. varapuheenjohtaja Anita Reunamo Yyteristä. Ylitalo on vastannut keväästä 2007 alkaen n. 15 sopimusalasta. Aiempaa työkokemusta hänellä on Kelasta ja Opintotukikeskuksesta, työttömien nuorten projektista sekä opiskelijajärjestö SAKKI ry:stä. Varapuheenjohtajan tehtävät maan toiseksi suurimassa ammattiliitossa vaativatkin laajaa yhteiskunnallista osaamista ja ymmärrystä. - Jaana osaa huomioida eri ammattiryhmät ja hänessä on ainesta johtajaksi, kuvailee Keslogin pääluottamusmies Petri Järvinen. Ylitaloa ehdolle pyytäneet perustelevat valintaansa ehdokkaan kokemuksella erilaisista sopimusaloista ja hyvillä neuvottelu- ja sosiaalisilla taidoilla. Pyynnön varapuheenjohtajaksi esittivät Reunamon ja Järvisen lisäksi muun muassa RAY:n pääluottamusmies Mika Kankare, Pohjois-Karjalan osuuskaupan pääluottamusmies Seija Jaatinen sekä pääluottamusmies Markku Saikkonen Turvatiimi Oyj:sta. PAMin edustajisto valitsee uuden 1. varapuheenjohtajan Helsingissä 18.-19.5.2010. Edellinen varapuheenjohtaja ja edunvalvontalinjan johtaja Anssi Vuorio siirtyi Toimihenkilöunioniin 22.4. Lisätietoja: Jaana Ylitalo, neuvottelupäällikkö, puh. 050 588 1170