Maahanmuuttajien tavoittaminen painopisteenä PAMin Viikko 5 -kampanjassa

Palvelualojen ammattiliitto PAMin perinteinen Viikko 5 -kampanja käynnistyy jälleen maanantaina 28.1. Viikon aikana PAMin jäsenet, luottamushenkilöt, hallinnon jäsenet ja henkilökunta käyvät yksityisen palvelualojen työpaikoilla tapaamassa niin PAMin jäseniä kuin järjestäytymättömiäkin työntekijöitä. Puheenaiheina ovat muun muassa työehtosopimusten parannukset ja palkankorotukset. Vartijoiden ja parturi-kampaajien tapaamisissa keskustellaan kevään aikana käytävistä työehtosopimusneuvotteluista.

Tänä vuonna erityisenä tavoitteena on kohdata palvelualoilla työskenteleviä maahanmuuttajia. Yksityisillä palvelualoilla työskentelee yli 16 000 maahanmuuttajaa, joista noin 20 % on PAMin jäseniä. Viikolla viisi yli 12 000 palvelualoilla työskentelevää maahanmuuttajaa saa PAMista myös postia, kun PAMin suoramarkkinointi tavoittaa heidät ensimmäisen kerran.

Pääkaupunkiseudulla PAMin väki on tapaamassa alan työntekijöitä maanantaista keskiviikkoon, muualla Suomessa torstaista sunnuntaihin. PAMin hallitus kiertää maanantaina ja tiistaina pääkaupunkiseudulla ainakin Sellon, Itäkeskuksen, Ison Omenan ja Forumin kauppakeskuksissa.

Lisätietoja Viikko 5 -kampanjasta osoitteesta www.pam.fi, josta löytyy myös alueelliset yhteyshenkilöt.