PAM myönsi poikkeusluvan ydinvoimaloiden vartioinnille

Vartiointialan työehtosopimusneuvotteluja käydään sovittelijan johdolla. Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus on päättänyt aiemmin Securitas Oy:tä koskevasta lakosta, joka alkaa keskiviikkona 2.3. klo 12.00 ja päättyy lauantaina 5.3. klo 12.00 tai sitä ennen alkaneen työvuoron päättyessä.

PAM on myöntänyt poikkeuslupia sellaisille Securitas Oy:n vartioimille kohteille, joilla on vaikutusta yleiseen turvallisuuteen. Näitä kohteita ovat muun muassa Eurenko Vihtavuoren räjähdysainetehtaan vartiointi ja suojelutehtävät, Fortum Power and Heat Oy:n Loviisan ydinvoimalaitos ja Teollisuuden Voima Oyj:n Olkiluodon ydinvoimalaitos.

- Poikkeuslupa on ehdollinen. Ehtona on, että Securitas Oy noudattaa normaaleja työelämän pelisääntöjä eikä yritä rikkoa laillista lakkoa. Yritys ei saa käyttää myöskään laillista lakkoa rikkovaa työvoimaa. Poikkeuslupa voidaan peruuttaa välittömästi, mikäli Securitas Oy rikkoo näitä pelisääntöjä, sanoo PAMin 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen.

Kaikki myönnetyt poikkeusluvat julkaistaan PAMin verkkopalvelussa www.pam.fi/fi/tyo/tes-neuvottelut/Sivut/Myönnetytpoikkeusluvat.aspx.

Kaarlo Julkunen, 2. varapuheenjohtaja, puh. 0500 417 187
Jyrki Sinkkonen, neuvottelupäällikkö, puh. 050 359 0769