PAM opastaa kesäduuniasioissa

- Nuorten ensimmäinen kesätyöpaikka löytyy yleensä palvelualoilta. Uusille kesätyöntekijöille on kuitenkin usein epäselvää mitä ja mistä kaikesta uudessa työpaikassa pitäisi sopia, toteaa Palvelualojen ammattiliiton 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen.

Viikolla 23 PAMin työntekijät ja aktiivijäsenet käyvät palvelualojen työpaikoilla kyselemässä työntekijöiden kuulumisia ja tarjoamassa nuorille palvelualan työntekijöille tietoa mm. nuorten työntekijöiden työehtojen erityissäännöksistä, kuten työajoista ja työturvallisuudesta. Viikon aikana on tarkoitus käydä useammalla tuhannella työpaikalla. Nuorille jaetaan PAMin tekemää Duuniopasta, jossa on perustietoa työelämän pelisäännöistä. Tietoa löytyy myös netistä osoitteesta www.pam.fi/duuniopas. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan työpaikkakäynneille, joista voi sopia alueellisten vastuuhenkilöiden kanssa. Heiltä saa myös tarkempaa lisätietoa: Uusimaa: Lassi Ojanen, puh. 050 386 3337 Päijät-Häme, Kymi ja Etelä-Karjala: Leena Rautavuori, puh. 050 386 3351 Etelä- ja Pohjois-Savo sekä Pohjois-Karjala: Rauno Airas, puh. 0400 604 646 Keski-Suomi: Sirpa Moilanen, puh.050 528 7972 Häme ja Pirkanmaa: Niina Koivuniemi, puh. 050 592 2493 Varsinais-Suomi ja Satakunta: Ulla Immonen, puh. 0400 545 619 Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaa: Marja Salmivuori, puh. 050 467 6808 Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu ja Lappi: Paula Grekelä, puh. 050 544 8470