PAM tavoittaa palvelualojen kesäduunarit ja nuoret työntekijät viikolla 23

Kesätyöntekijöiden työsuhteen ehdoissa on usein korjattavaa. Kesäisin Palvelualojen ammattiliitto PAMiin tulee runsaasti kesätyöntekijöiden yhteydenottoja, kun esimerkiksi palkkaa ei ole maksettu työehtosopimuksen mukaisesti.

PAM haluaa tavoittaa kesätyöntekijät heti töiden alkaessa. Kampanjaviikolla 23 PAMin aktiiviset jäsenet ja henkilökunta käyvät työpaikoilla puhumassa kesätyöntekijöiden kanssa muun muassa palkasta, työsuhteen ehdoista, työsopimuksesta ja järjestäytymisestä. Samalla viikolla kiertää myös PAMin Huoletonta työpäivää -auto. Nuorille jaetaan kiertueella PAMin tekemää Duuniopasta, jossa on perustietoa työelämän pelisäännöistä.

Palvelualoilla nuorten järjestäytyminen on selkeästi keskimääräistä heikompaa. 47 000 palvelualalla työskentelevää alle 30-vuotiasta järjestäytymätöntä työntekijää saakin viikolla 23 postia PAMista. Lähetettävä materiaali kertoo PAMin jäsenyydestä ja liittymisen eduista.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan työpaikkakäynneille tai vierailemaan Huoletonta työpäivää -autossa. Alueellisilta yhteyshenkilöiltä saa yksityiskohtaisempaa lisätietoa.
Uusimaa: Lassi Ojanen, puh. 050 386 3337
Päijät-Häme, Kymi ja Etelä-Karjala: Leena Rautavuori, puh. 050 386 3351
Etelä- ja Pohjois-Savo sekä Pohjois-Karjala: Rauno Airas, puh. 0400 604 646
Keski-Suomi: Sirpa Moilanen, puh.050 528 7972