PAM valmistautuu kevään sopimusneuvotteluihin

Suurin osa Palvelualojen ammattiliitto PAMin neuvottelemista työehtosopimuksista päättyy maaliskuun lopussa. Parhaillaan PAMissa valmistellaan sopimustavoitteita, joista päätetään helmikuussa.

Viikolla 5 PAMin aktiiviset jäsenet ja henkilökunta tapaavat palvelualojen työntekijöitä käymällä tuhansilla palvelualojen työpaikoilla. Viikon aikana työntekijöiden kanssa keskustellaan kevään työehtosopimusneuvotteluista, kerätään ajatuksia sopimustavoitteiksi ja selvitetään, miten nykyiset työehdot toteutuvat. - Suurin syy siihen, etteivät työntekijät ole liittyneet liittoon, on se, ettei kukaan ole heille koskaan jäsenyyttä tarjonnut. Tämän viikon aikana liiton jäsenyyttä siis tarjotaan. Samalla tarjotaan mahdollisuutta päästä vaikuttamaan omalla jäsenpanoksellaan tuleviin työehtosopimusneuvotteluihin. Palvelualojen järjestäytymisasteet nousevat sen myötä, mitä enemmän jäseneksi liitytään, toteaa PAMin Keski-Suomen alueen aluepäällikkö Sirpa Moilanen. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan työpaikkakäynneille. Lisätietoja: Sirpa Moilanen, aluepäällikkö, puh 050 528 7972