Ray:n työehtoja koskeva sovintoesitys hyväksytty

Palvelualojen ammattiliitto PAM, Sähköalojen ammattiliitto ja Ammattiliitto Suora hyväksyivät sovittelija Heikki Pohjan antaman sovintoesityksen Raha-automaattiyhdistyksen palkoista ja työehdoista. Palkat nousevat ensimmäisen vuoden aikana 1,3 prosenttia.

PAMin neuvottelupäällikkö Jaana Ylitalo pitää sovintoesitystä vaikeiden neuvottelujen jälkeen kohtuullisena. - Palkat nousevat ensimmäisen vuoden aikana 1,3 prosenttia. Saimme myös useita parannuksia työehtoihin, sanoo Ylitalo. Sopimuskausi on kaksi vuotta. Tänä vuonna palkat nousevat toukokuun alusta 0,7 prosenttia ja lokakuun alussa 0,6 prosenttia. Vuoden 2011 palkankorotukset sovitaan helmikuun loppuun mennessä. Työehtojen parannuksia tuli muun muassa lomapalkan maksamiseen, työaikamalleihin ja –korvauksiin, sairausajan palkkaan, sairaan lapsen hoitamisen määräyksiin sekä uutena palkallinen isyysvapaa. Osapuolet sopivat useista sopimuskauden aikana toimivista työryhmistä, joissa kehitetään työehtoja. Sovintoesitys kokonaisuudessaan löytyy PAMin verkkoopalvelusta osoitteesta www.pam.fi/media/?x12237=4403244 Lisätietoja: PAM: Jaana Ylitalo, neuvottelupäällikkö, puh. 050 588 1170 Sähköliitto: Helge Hakkarainen, työehtoasiamies, puh. 050 675 93