Seliniltä tuki yhdelle keskusjärjestölle uudistuneessa PAM-lehdessä

Palvelualojen ammattiliiton puheenjohtaja Ann Selin ilmaisee tukevansa JHL:n puheenjohtaja Tuire Santamäki-Vuoren ajatusta yhdestä palkansaajakeskusjärjestöstä tänään ilmestyvän Pam-lehden avoimessa kirjeessä.

Puheenjohtajiston vuorotellen kirjoittamat avoimet kirjeet ovat osa Pam-lehden uutta ilmettä ja sisältöä. Toimituksen ulkopuolisten kirjoittajien sarjassa lehden vakiokolumnistina aloitti tohtori, SAKn historian tutkija Tapio Bergholm, joka katsoo kolumneissaan pintakuohun alle teemalla Toinen totuus. Tällä kertaa hän muistuttaa, että Barack Obaman historialliseksi luonnehditun vaalivoiton takaa löytyy enemmän taloutta kuin Obaman ominaisuuksia.

Toisella kolumnipaikalla käydään seitsemän kuolemansynnin - ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, kohtuuttomuus ja himo – kimppuun. Kolumnisteiksi ovat lupautuneet vapaa kirjoittaja Taina West, europarlamentaarikko Riitta Myller, vasemmiston tilaa pohtinut kirjailija Tommi Uschanov, yrittäjä-kirjailija Osmo Soininvaara ja näyttelijä-muusikko Reino Nordin. Kiroileva siili –hahmostaan tunnettu Milla Paloniemi tekee PAM-lehteen uutta sarjakuvaa Aina oikeassa. Se vuorottelee lehdessä jo tutun Veikko Anttilan Pamelan kanssa.

Pam-lehti on Palvelualojen ammattiliiton PAMin jäsenetu. Sitä on perustamisestaan vuodesta 2000 lähtien tehty ilman suuria muutoksia. Tällä välin mediankäytössä ja lukijakunnassa on tapahtunut suuria muutoksia. Liiton yli 214 000 jäsenestä noin neljäsosa on alle 30-vuotiaita.

Uudistuneen Pam-lehden sisällön ydin on edelleen yksityisen palvelualan työelämä, työehdot ja työntekijöiden elämä sekä niihin vaikuttavat asiat. Sisältöä hiottiin vastaamaan paremmin lehden luonnetta 20 kertaa vuodessa ilmestyvänä lehtenä.

Lehden ulkoasun suunnitteli Janne Hulkkonen Origine ky:sta.

Auli Kivenmaa, päätoimittaja, 040 592 8981