Sovittelu ei tuonut tulosta, lakot alkavat perjantaina

Valtakunnansovittelijan johdolla käytiin hiihtokeskusalan neuvotteluja tänään torstaina 12.11. Neuvottelut eivät edenneet, joten Palvelualojen ammattiliitto PAMin lakko alkaa perjantaina 13.11.

- Työnantajat eivät liikkuneet aikaisemmista asemistaan ja toimivat todella jääräpäisesti. En ymmärrä, kuinka kauan he haluavat lakkojen kestävän, ennen kuin ovat valmiita sopimaan palkankorotuksista, ihmettelee PAMin puheenjohtaja Ann Selin tilannetta. PAMin kaikkia hiihtokeskuksia paitsi Leviä koskeva lakko alkaa perjantaina 13.11. klo 14.00 ja päättyy maanantaina 16.11. klo 6.00. Lisäksi Rukakeskuksen alueen muut palvelualojen työntekijät aloittavat tukilakon myös perjantaina 13.11. klo 14.00 ja palaavat töihin sunnuntaina 15.11. klo 6.00. - PAM on halunnut lakkojen sijasta neuvotella hiihtokeskusalan työntekijöille kohtuulliset palkankorotukset. Työnantajien jääräpäisyydestä johtuen joudumme kuitenkin valmistautumaan PAMissa uusiin painostustoimiin ja harkitsemme lähipäivinä tukilakkojen tuntuvaa laajentamista. Olemme pahoillamme, että lakoista aiheutuu syyttömille lomailijoille harmia, sanoo Selin. Selin on huomenna perjantaina 13.11. Kuusamossa. Hän on klo 14.00 Hotelli Kuusamossa tiedotusvälineiden edustajien tavattavissa. Lisätietoja: Ann Selin, puheenjohtaja, puh. 0500 750 405 Annika Rönni-Sällinen, neuvottelupäällikkö, puh. 050 378 0270