FZ200-superzoom päihittää tavalliset

Panasonicin uudessa FZ200-kamerassa on 25-600 mm:n polttoväliä vastaava zoomi, jonka valovoima on mahtavat F2.8 kaikilla zoomausalueilla. Kamera pystyy myös kuvamaan HD-laatuista videokuvaa jopa 120 ruutua sekunnissa.

Varsinkin tehokas Leica DC Vario-Elmarit -zoomoptiikka tekee vaikutuksen. Valovoima on F2.8 kaikilla polttoväleillä 25 mm:n laajakulmakuvauksesta 24-kertaiseen optiseen zoomiin saakka (vastaavuus 600 mm).

FZ-malleissa on lisäksi korkean kuvanlaadun varmistava 48-kertainen zoom Intelligent Zoom- ja Intelligent Resolution -tekniikoiden ansiosta. Jos digitaalista zoomausta ei haluta käyttää, saatavana on uusi 1,7-kertainen telejatke (DMW-LT55), joten käytettävissä on 1020 mm:n optinen zoom.

FZ200-mallissa on 12,1 megapikselin uusi MOS-kuvakenno, joka yhdessä kehittyneen Venus Engine -kuvaprosessorin kanssa tuottaa kuvia nopeasti ja täsmällisesti myös korkeilla ISO-arvoilla. 12 kuvaa sekunnissa on huippuluokan nopeus. Salamannopean automaattitarkennuksen ja zoomin ansiosta tällä kameralla saa uskomattomia toimintakuvia.

Myös erittäin tarkka 1,32 megapikselin elektroninen etsin on uusi. Se näyttää 100 % kuvattavasta alasta nopeasti ja täsmällisesti. Myös käännettävä 3-tuumainen LCD-näyttö täyttää odotukset 460 000 pikselin erottelukyvyllään.

Uusien FZ-mallien avulla saa erottelukyvyltään korkeaa progressiivista AVCHD-videokuvaa: jopa 1920x1080/50p. Käytettävissä on myös MP4-muoto YouTube-palveluun lataamista varten. Ääni tallennetaan stereona. Tehokas kohinanvaimennus tekee äänestä selkeän. Ulkoinen mikrofoni parantaa laatua entisestään. FZ200-kameralla voi kuvata hidastettua kuvaa 120 ruutua sekunnissa HD-tasoisena tai 240 ruutua sekunnissa VGA-tasoisena.

Samanaikaisesti FZ200-mallin kanssa esitellään edullisempi FZ62, jossa on useita samoja ominaisuuksia. Optiikka on varustettu samalla tehokkaalla zoomauksella. 16 megapikselin MOS-kuvakenno varmistaa suuren terävyyden ja erottelukyvyn.

Lumixin uudet FZ-mallit tulevat myyntiin elokuussa.

Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Lisätietoja ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Ile Könönen

panasonic@conexio.fi

Suuriresoluutioiset tuotekuvat:

Käyttäjätunnus: press

Salasana: panasonic09

Lisätietoja:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Panasonic

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä.

Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.