Netflix-palvelu tulee Panasonicin televisioihin ja Blu-ray-soittimiin

Suomessa aloittava yhdysvaltalainen streaming-elokuvapalvelu Netflix tulee saataville Panasonicin uusien Smart Viera -televisioiden, Blu-ray-soittimien ja kotiteatterijärjestelmien kautta.

Yhdysvaltojen ja Iso-Britannian markkinoilla nopeasti kasvanut Netflix saapuu Suomeen. Netflix on maailman johtava suoratoistopalvelu, joka tuo elokuvat ja tv-sarjat koteihin netin välityksellä. Palvelulla on jo yli 27 miljoonaa käyttäjää eri puolilla maailmaa.

Netflix tulee saataville Panasonicin vuoden 2012 malliston Smart Viera -televisioihin, Blu-ray-soittimiin ja kotiteatterilaitteisiin Viera Connect -viihdeportaalin sovelluksena. Netflix-sovelluksen saa käyttöönsä rekisteröitymällä palvelun nettisivuilla. Rekisteröitymisen jälkeen palvelun laaja elokuvien ja tv-sarjojen valikoima on heti käytettävissä.

Nykyään on tarjolla useita elokuvien suoratoistopalveluita. Netflix tunnetaan laajimmasta valikoimastaan, johon kuuluu sisältöä laidasta laitaan, dokumenttielokuvista romantiikkaan. Sisällön kuvanlaatu vastaa modernien taulutelevisioiden vaatimustasoa. Suuri osa elokuvista on HD-laatuisia ja Dolby Digital Plus 5.1 -äänellä varustettuja, mikä miellyttää vaativimpiakin katsojia. Sisältövalikoimassa on valinnan varaa koko perheelle.

Panasonicin Smart Viera -televisiomallisto sisältää sekä verkkoyhteydellä varustettuja että tavallisia televisioita. Pilvipohjaisessa Viera Connect -portaalissa on käytettävissä useita mielenkiintoisia ja käytännöllisiä sovelluksia, kuten Viaplay tai nyt lanseerattava Netflix. Facebookia, Twitteriä tai Skypeä voi käyttää samalla, kun katselee tv-ohjelmaa.

Viera-valikoima on tänä vuonna laajempi kuin koskaan aikaisemmin. Jopa 60 tuuman kokoiset LED-näytöt haastavat kilpailijansa energiaa säästävän tekniikan, upean muotoilun ja erinomaisen kuvatekniikan ansiosta. Kotiviihteen harrastajat arvostavat erityisesti Panasonicin plasmatelevisioita, jotka ovat Suomessakin voittaneet lukuisia vertailutestejä. Useimmissa Panasonicin kotiviihdelaitteissa on Viera Connect -toiminto*, kuten myös uusimmissa Blu-ray-soittimissa ja kotiteatterijärjestelmissä.

*Mallisarjojen VT50, GT50, ST50, XT50 ja UT50 plasmatelevisiot, mallisarjojen WT50, DT50, ET50, ET5 ja E5 LED-televisiot, Blu-ray-mallit DMP-BD77, DMP-BDT120, DMP-BDT220, DMP-BDT320, DMP-BDT500 ja DMP-BBT01 sekä kotiteatterijärjestelmät SC-BTT182, SC-BTT282, SC-BTT190, SC-BTT290, SC-BTT490 ja SC-BTT590.

Lisätietoja ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Panasonic

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä.

Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.