Panasonic Lumix GF6 on luova työväline laatutietoiselle kuvaajalle

Uusi tyylikäs Lumix DMC-GF6 on pienikokoinen, mutta monella tapaa yhtä tehokas ja monipuolinen kuin huomattavasti isommat ja kalliimmat järjestelmäkamerat. Tulokas vakuuttaa Wi-Fi-ominaisuuksillaan, uudella Live MOS -kennolla ja kääntyvällä näytöllään. Lisäksi se sisältää paljon uusia luovia ominaisuuksia.

Lumix DMC-GF6 on kokonsa puolesta kuin kompaktikamera, mutta kätkee sisäänsä kehittyneen järjestelmäkameran tekniset ominaisuudet. GF6 sopii kuvaajalle, joka nauttii älypuhelimen luovien toimintojen käytöstä, mutta edellyttää ammattimaisempaa lopputulosta ja haluaa itse hallita suljinta, himmennintä sekä optiikkaa. Tarvittaessa kamera hoitaa kaiken myös itse: kun kehittynyt iA+-tila on toiminnassa, kamera valitsee kuhunkin tilanteeseen optimaaliset ohjelma-asetukset.

16 megapikselin Live MOS -kennon ja uuden Venus-kuvaprosessorin ansiosta GF6 rikkoo perinteisen kuvauksen rajoja, ja sillä pystyy kuvaamaan esimerkiksi Full-HD-videokuvaa (1920 x 1080/50i) AVCHD- tai MP4-muodossa stereoäänellä, sekä ottamaan kuvia lähes pilkkopimeässä ISO 25600 -herkkyydellä (extended). Uusi kehittynyt kohinanvähennystekniikka minimoi kuvien kohinan niin vaaleissa kuin tummissakin osissa.

GF6 tarjoaa aiempia malleja kehittyneemmät työkalut luovaan kuvaamiseen. Käytettävissä on jopa 19 erilaista suodatintehostetta, jotka sisältävät vaikuttavien vakio-ominaisuuksien lisäksi täysin uusia suodattimia, kuten Old Days, Bleach Bypass ja Toy Pop. Omakuvia voi kuvata valitsemalla Self Shot -tilan ja kääntämällä LCD-näyttöä 180 astetta.

Yksi GF6-kameran merkittävämpiä uutuusominaisuuksia on integroitu langaton verkkoyhteys, joka mahdollistua useita käytännöllisiä ja fiksuja toimintoja. Kun älypuhelimeen tai tablet-laitteeseen on asennettu Panasonic Image App -sovellus, voi mobiililaitteella kauko-ohjata esimerkiksi kameran valotusta ja zoomia. Lisäksi saatavilla on automaattinen kuvansiirto, jonka avulla kuvaa voi esikatsella esimerkiksi mobiililaitteen näytöllä. LUMIX CLUBin jäsenet saavat käyttöönsä pilvipalvelun, jota voi käyttää alustana ladatessa kuvia Facebookiin, Twitteriin, YouTubeen tai muihin sosiaalisen median kanaviin.

Kuten kaikissa Panasonicin Lumix-järjestelmäkameroissa, myös GF6:ssa on arvostettu Contrast AF -tarkennus, joka takaa huippunopean 0,09 sekunnin vasteajan nopeasti liikkuvia kohteita tallennettaessa. Uuden entistä vähemmän energiaa kuluttavan LCD-näytön tarkkuus on jopa 1040 K, ja sen pinta ehkäisee tehokkaasti heijastumia.

GF6 on erittäin kompakti ja huippunopea järjestelmäkamera, joka suoriutuu ongelmitta haastavistakin kuvaustilanteista. Se on yhteensopiva markkinoiden kompaktimpien ja kiinnostavimpien objektiivien kanssa. DMC-GF6 tulee myyntiin kevään aikana yhdessä kompaktin 14–42 mm:n vakiozoomin tai 14–42 mm:n powerzoom-X-optiikan kanssa. GF6:n värivaihtoehdot ovat musta ja valkoinen. Laitteen hintaa ei ole vielä vahvistettu.

Lisätiedot ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Lehdistökuvat palvelimella:

ftp: 94.247.168.181

Käyttäjätunnus: press

Salasana: panasonic09

Panasonic

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä.

Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.