Panasonic tuo markkinoille maailman pienimmän ja kevyimmän järjestelmäkameran

Panasonic Lumix DMC-G3 on uusi suorituskykyinen digitaalikamera valokuvaukseen ja HD-videokuvaukseen. Uusi malli on noin neljänneksen (25 %) pienempi ja kevyempi kuin edeltäjänsä DMC-G2. DMC-G3:n runko painaa vain 336 grammaa. Se on siis markkinoiden kevyin ja pienin järjestelmäkamera, jossa on vaihdettava objektiivi*.

Uusi 16 megapikselin Live MOS -kuvakenno, Full HD -videokuvaustoiminto ja älykäs automaattikuvausohjelma iA (Intelligent Auto) tekevät valo- ja videokuvauksesta entistäkin helpompaa myös haastavissa valaistusolosuhteissa.

DMC-G3:n edistyneet toiminnot vastaavat kokeneen valokuvausharrastajan vaatimuksia, mutta monipuolisen kuvausautomatiikan ansioista se sopii myös aloittelijalle. Tarvittaessa kaikkia kuvausasetuksia voi muokata manuaalisesti.

Kamera tallentaa HD-videokuvaa tarkkuudella 1920x1080/50i ja stereoääntä AVCHD-formaatissa, joka on paras ratkaisu pakkaustehokkuutta ja toistoa ajatellen. Automaattitarkennus toimii virheettömästi myös videokuvauksen aikana.

iA-kuvaustilasta (Intelligent Auto) on kehitetty edistyneempi kuvaustila iA Plus, ja kummatkin ovat mallissa DMC-G3. Muiden kuvausta tukevien toimintojen ohella kuvaaja voi säätää syväterävyyttä, valotusta ja valkotasapainoa valo- ja videokuvauksen aikana suoraan kosketusnäytöltä.

Luovat värisäätöominaisuudet sisältävät valmiita väritehosteita sekä kontrastin, terävyyden ja värikylläisyyden hienosäädön.

Kaikissa Lumix G Micro System -sarjan kameroissa on erittäin kehittynyt pölynpoistojärjestelmä. DMC-G3:ssa on tehokas ultraäänisuodatin Live MOS -kennon edessä. Suodatin värähtelee pystysuunnassa noin 50 000 kertaa sekunnissa ja näin poistaa tehokkaasti pölyn ja muut hiukkaset.

DMC-G3:n runko on valmistettu alumiinista, joten se on erittäin kevyt. Ergonomisen kädensijan ansiosta pienestä kamerasta saa hyvän otteen. Kamerasta tulee saataville kolme värivaihtoehtoa: musta, punainen ja valkoinen.

Lumix DMC-G3:n myyntipakkaus sisältää vain kameran rungon. Lisäksi saatavilla on kaksi objektiivipakkausta, joista toinen sisältää yhden (14–42 mm) ja toinen kaksi objektiivia (14–42 mm ja 45–200 mm).

• LUMIX G VARIO 14–42 mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S.
• LUMIX G VARIO 14–42 mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. ja LUMIX G VARIO 45–200 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S.

*Tarkoittaa järjestelmäkameraa, jossa etsin ja vaihdettava objektiivi ( 12.5. 2011)

Hinta ja saatavuus
Lumix DMC-G3 tulee saataville kesäkuussa. Kameran hintaa ei toistaiseksi ole julkistettu.

Tuotekuvat:
ftp://press:panasonic09@94.247.168.181/DIGITAL%20STILL/Digital%20Still%202011/

Lisätietoja ja testilaitekyselyt:
Kimmo Kuokka
Viestintätoimisto Conexio
panasonic@conexio.fi

Panasonic
Panasonic Corporation on maailman suurin elektroniikkatuotteiden valmistaja, jolla on kattava valikoima tuotteita kuluttajien, yritysten ja teollisuuden tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto oli viime tilivuoden aikana tilikaudella 79 miljardia euroa. Panasonicin pääkonttori sijaitsee Osakassa, Japanissa ja sen osakkeet noteerataan Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin pörsseissä (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB on Panasonicin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pohjoismaissa toimivan yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 268 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 henkilöä. Pohjoismaissa markkinoidut Panasonicin tuoteryhmät ovat audio/video, hifi, kamerat, toimistolaitteet, tietoliikenne, kotitalouslaitteet, paristot, ammattikäyttöön tarkoitetut lähetyslaitteet sekä sähkökomponentit. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.