Panasonic voitti kolme EISA-palkintoa 2012-2013

EISA-palkintolautakunta kehui Panasonicin VIERA TX-P50VT50 NeoPlasma -televisiota erinomaisesta suorituskyvystä 2D- ja 3D-katselussa.

EISA-palkintolautakunta perusteli päätöstään myöntää TX-P50VT50-televisiolle European Plasma TV of the year 2012-2013 -palkinto: "Lyhyesti sanottuna Panasonic’s TX-P50VT50 on markkinoiden paras plasmatelevisio. Mustan sävyt näkyvät siinä täyteläisinä ja värit luonnollisina. Sen Full HD 3D -suorituskyky on erinomainen. Lisäksi siinä on runsaasti kehittyneitä ominaisuuksia, kuten sisäinen Wi-Fi, Web-selain, mahdollisuus käyttää sosiaalista mediaa, VIERA Connect -sovelluksia ja kehittynyt kalibroimistila. Siinä on erinomaiset liitäntämahdollisuudet, kuten SD-korttipaikka, neljä HDMI-tuloa ja kolme USB-liitäntä. Muotoilu on hoikka ja tyylikäs. Panasonic TX-P50VT50 on ehdoton valinta sille, joka haluaa nauttia plasmatekniikan tuomasta kuvanlaadusta."

Vuonna 1982 perustettu European Imaging Sound Association -järjestö (EISA) testaa kuluttajaelektroniikkaa. Sen jäsenkunta muodostuu 19 Euroopan maassa julkaistavasta lehdestä, joissa kerrotaan äänentoistosta, mobiililaitteista sekä video- ja valokuvaamisesta. EISA-palkintoja pidetään arvostetuimpina suosituksina, jotka tuote voi saada. Ne ohjaavat ostokäyttäytymistä voimakkaasti.

Panasonic Marketing Europen kuluttajatelevisioista vastaava johtaja Fabien Roth toteaa: "Olemme sitoutuneet jatkuviin innovaatioihin VIERA-televisiovalikoimassamme, jotta koteihin on tarjolla parasta mahdollista viihdettä. TX-P50VT50 tuo tullessaan parhaan mahdollisen kuvanlaadun 2D- ja 3D-katselussa sekä' VIERA Connect -verkkotoiminnot hoikissa erittäin näyttävästi muotoilluissa kuorissa. Olemme iloisia siitä, että EISA-palkintolautakunta on huomannut, että VIERA-televisiovalikoimamme näyttää suuntaa kotiviihteelle."

Myös Panasonicin Blu-ray-soitin DMP-BDT500 ja LUMIX G X VARIO -kamera 12-35mm/F2.8 ASPH./POWER O.I.S. -optiikalla palkittiin. Blu-ray-soitin sai European Blu-ray Player 2012-2013 Awards -palkinnon. Perustelut: "Panasonicin DMP-BDT500 tuo tullessaan kaiken. Se lukee CD-, DVD- ja BD-levyjä nopeasti sekä luotettavasti. Tämän monikäyttöisen nykyaikaisen soittimen sovellusten ansiosta voi muodostaa yhteyden Internet-palveluihin ja virtauttaa tiedostoja DLNA-tekniikan avulla. Liitäntöjä on runsaasti, kuten kaksi HDMI-liitäntää, joten se on helppoa yhdistää osaksi järjestelmää."

Objektiivi voitti European Compact System Lens 2012-2013 -palkinnon. Se teki vaikutuksen EISA Awards -palkintolautakuntaan "erittäin refraktiivisen (UHR) -lasin ansiosta, sillä kromaattiset aberraatiot jäävät vähäisiksi. Kuvan laatu pysyy korkeana koko kuva-alueella," perusteltiin ratkaisua. Lisäksi lautakunta mainitsee syyksi metallirakenteen

Kaikki palkinnot luovutetaan virallisesti EISAn virallisessa palkintojenjakotilaisuudessa elokuun 31. päivä Berliinissä Ritz Carlton Hotelissa.

Panasonic

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä.

Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.