Panasonicilta erittäin valovoimainen laajakulmazoomi

Panasonic julkaisee uuden zoom-objektiivin Lumix G -sarjan objektiivivalikoimaan. Lumix G X Vario 12–35 mm F2.8 ASPH Power O.I.S. -laajakulmazoom on yksi monipuolisimmista zoomobjektiiveista erityisesti korkean valovoimansa ansiosta.

Panasonicin kevyet ja kompaktit Lumix-kamerat ovat vallanneet lyhyessä ajassa merkittävän osuuden järjestelmäkameroiden markkinoista. Uuden X-objektiivin hienostunut muotoilu ja tekniset ominaisuudet laajentavat Micro 4/3 -järjestelmän käyttökelpoisuutta entisestään.

Lumix G X Vario 12–35 mm F2.8 ASPH Power O.I.S. -laajakulmazoom vastaa 24–70 mm:n kinokoon objektiivia, joten se on täydellinen valinta kaikkeen kuvaukseen maisemista muotokuviin. Muotokuvausta täydentää myös 7-lamellisen himmentimen tuottama pehmeä ja miellyttävä tausta.

Uuden objektiivisarjan taustalla on monia teknisiä edistysaskelia, kuten nanopinnoite, joka minimoi kaikentyyppiset heijastukset näkyvän valon alueella (380–780 nm). Tämä tarjoaa upean terävyyden ilman haamukuvia ja heijastuksia.

Objektiiviin on intergroitu Lumix-kameroiden palkittu optinen kuvanvakautusjärjestelmä (POWER Optical Image Stabilisator), joka minimoi käden liikkeistä johtuvan epäterävyyden. Kuvanvakautusjärjestelmästä on runsaasti hyötyä erityisesti sisätiloissa tai hämärässä valaistuksessa. Erinomaista terävyyttä ja kontrastia tukee myös salamannopea automaattitarkennus, joka toimii pehmeästi ja nopeasti sekä valokuvia että videota kuvattaessa.

UED-lyhennys tulee sanoista Ultra Extra-Low Dispersion, joka tarkoittaa minimaalista väripoikkeamaa. UHR (Ultra High Reflective) -tekniikka puolestaan varmistaa, että optiikka tuottaa parhaimman laadun koko kuva-alueella. Objektiivi sisältää 14 elementtiä yhdeksässä ryhmässä, mukaan lukien neljä asfääristä linssiä. Kompaktin rakenteen ansiosta linssin pituus on vain 73,8 millimetriä ja paino 305 grammaa.

Objektiivin tyylikäs metallipinta sopii erinomaisesti yhteen Panasonicin G-sarjan kameroiden kanssa. Objektiivin vankkaa rakennetta tukee linssin kiinnityskohdassa oleva tiiviste, joka suojaa kameraa vedeltä ja lialta.

Lisätietoja ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Suuriresoluutioiset tuotekuvat:

Käyttäjätunnus: press

Salasana: panasonic09

Lisätietoja:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler, Panasonic Nordic, hanna.sandler@eu.panasonic.com

Panasonic
Panasonic Corporation on maailman suurin elektroniikkatuotteiden valmistaja, jolla on kattava valikoima tuotteita kuluttajien, yritysten ja teollisuuden tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto oli viime tilivuoden aikana tilikaudella 79 miljardia euroa. Panasonicin pääkonttori sijaitsee Osakassa, Japanissa ja sen osakkeet noteerataan Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin pörsseissä (NYSE:PC).

Panasonic Nordic, filial till Panasonic Marketing Europe GmbH, Germany, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pohjoismaissa toimivan yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 268 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 henkilöä. Pohjoismaissa markkinoidut Panasonicin tuoteryhmät ovat audio/video, hifi, kamerat, toimistolaitteet, tietoliikenne, kotitalouslaitteet, paristot, ammattikäyttöön tarkoitetut lähetyslaitteet sekä sähkökomponentit. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.