Panasonicilta uusi kompakti superzoom Lumix G-sarjaan

Panasonic on julkistanut uuden superzoom-objektiivin, jonka zoomausalue on niin laaja, ettei muita objektiiveja tarvita. Pienikokoinen LUMIX G VARIO 14-140mm F3,5-5,6 ASPH Power O.I.S. sopii loistavasti videokuvaukseen.

Uuden 14–140 millimetrin objektiivin zoomausalue vastaa 28–280 millimetrin zoomausaluetta perinteisissä järjestelmäkameroissa, joten se on oikea valinta lähes kaikkiin kuvaustilanteisiin maisemakuvaamisesta voimakasta zoomaamista vaativaan urheilukuvaamiseen. Uusien GH3- ja G6-runkojen kanssa se keskustelee jopa 240 fps:n nopeudella, mikä nopeuttaa tarkentamista.

Tyylikäs ja kompakti objektiivi on tarkoitettu Lumix G -kameroille ja ainutlaatuisille Digital Single Lens Mirrorless -järjestelmille. Metallikuoriin pakattu objektiivi on kevyt ja kestävä, ja Lumix-kameroista tuttu tehokas kuvanvakautusjärjestelmä (POWER Optical Image Stabilisator) vähentää kädenliikkeiden vaikutusta myös sisätiloissa tai hämärässä kuvattaessa.

Uuden objektiivin taustalla on monia teknisiä edistysaskelia, kuten Nano Surface Coating -tekniikka, joka vähentää heijastuksia näkyvän valon alueella (380–780 nm). Erittäin alhainen taittokerroin ja nanotason pintarakenne takaavat upean terävyyden lähes täysin ilman haamukuvia ja heijastuksia.

Objektiivi tulee saataville kesäkuussa erillisenä tai yhdessä uuden DMC-G6-rungon kanssa.

Lisätiedot ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio
Kimmo Kuokka
panasonic@conexio.fi

Lehdistökuvat palvelimella:

Käyttäjätunnus: press
Salasana: panasonic09

Panasonic

Panasonic Corporation on yksi maailman johtavista kuluttajille, yrityksille tai teollisuudelle tarkoitettujen teknisten laitteiden valmistajista. Yrityksen liikevaihto oli yli 70 miljardia euroa viimeisen toimintavuoden aikana. Yrityksen pääkonttori on Japanin Osakassa. Yritys noteerataan esimerkiksi Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin (NYSE) pörsseissä.

Panasonic Nordic AB toimii Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Pohjoismaisen yrityksen liikevaihto on yli 2 miljardia Ruotsin kruunua vuodessa. Pohjoismaissa markkinoidaan ensisijaisesti audio/video-, hifi-, toimisto- ja telekommunikaatiolaitteita, kodinkoneita, paristoja, ammattikäyttöön tarkoitettuja lähetyslaitteita ja elektroniikkakomponentteja. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.

Avainsanat: