Panasonicin uudet plasmatelevisiot tarjoavat laajat verkkotoiminnot ja loistavan kuvanlaadun

Panasonic julkistaa VIERA-televisioiden uuden sukupolven. Yhtiön plasmatelevisiot ovat tunnettuja erittäin korkealaatuisesta kuvanlaadusta ja syvistä mustan sävyistä. Tämän kevään televisiouutuudet säväyttävät myös uusilla älykkäillä verkkotoiminnoillaan sekä tyylikkäällä muotoilullaan.

Panasonic julkistaa tänään uuden Smart VIERA -plasmatelevisiomallistonsa, joka sisältää kuusi televisiomallia. Televisioiden koot vaihtelevat mallista riippuen 42 ja 65 tuuman välillä. 3D-televisioiden valikoima on entistä laajempi ja uudistetut VIERA Connect -ominaisuudet liittävät televisioon Internetin koko palvelutarjonnan.

-          Kevään uutuuksien lippulaivana komeilevaan VT50-sarjaan kuuluu 50-, 55- ja 65-tuumaisia televisioita, joiden etuosaa peittää lasilevy. Huippuluokan kuvateknologiaa sisältävät uutuudet on suunnattu vaativille käyttäjille.

-          42 tai 50 tuuman koossa saatavissa GT50-televisioissa on loistava THX-sertifioitu 3D-kuva, ja ne voidaan yhdistää verkkoon langattomasti.

-          Viimevuotisen G30-sarjan korvaavan ST50-sarjan neljä kokovaihtoehtoa (42, 50, 55 ja 65 tuumaa) tekevät vaikutuksen monipuolisilla verkko-ominaisuuksillaan.

-          UT50-sarjan 42- ja 50-tuumaisissa malleissa on monipuoliset VIERA Connect -verkko-ominaisuudet.

-          XT50-sarjan televisiot ovat saatavana samoina kokovaihtoehtoina kuin UT50-sarjan mallit, ja sarjan televisioissa on nettiselain sekä 3D-kuvan katselumahdollisuus (600Hz, HD ready).

-          X50-sarja tarjoaa erinomaista kuvanlaatua 600 Hz HD ready -tarkkuudella ja monipuolisilla liitännöillä. Kokovaihtoehdot ovat 50 ja 42 tuumaa.

Uusien Smart VIERA -televisioiden suurin vahvuus on huippulaadukas kuva sekä 2D- että 3D-katselussa. Yksityiskohdat näkyvät terävinä vauhdikasta toimintaa tai urheilua katseltaessa ja kehittyneitä 3D-pelejä pelattaessa. Erinomaiset mustan sävyt, poikkeuksellinen kontrastisuhde ja yksityiskohtien tarkkuus tekevät kuvasta erittäin todentuntuisen.

Tämän kevään plasmatelevisiouutuuksissa käytetään edistynyttä Neo Plasma -tekniikkaa. VT-, GT- ja ST-mallisarjoissa sitä täydentävät High Contrast -suodatin sekä Infinite Black Panel -tekniikka. Full HD 3D -malleissa on lisäksi uudet kuvaprosessorit. Kuvan virkistystaajuus on jopa 2500 Hz (VT ja GT), ja värientoistossa on 24 576 sävyn siirtymät.

Useimmissa tämän vuoden uutuustelevisioista on uusittu VIERA Connect -käyttöliittymä. Pilvipohjaisen verkkopalvelun kautta voi esimerkiksi vuokrata elokuvia, katsoa tilattavia kanavia, pelata pelejä ja käyttää sosiaalisen median palveluita. VIERA-televisioon voi ladata sovelluksia yhtä vaivattomasti kuin älypuhelimeen tai tablet-tietokoneelle. Sisäänrakennetun nettiselaimen avulla (VT-, GT-, ST-, UT- ja XT-mallit) sivustoja voi selata samalla tavalla kuin tietokoneella. Lisävarusteena on saatavilla myös Skype-kamera (TY-CC20W), jonka avulla sukulaisiin ja ystäviin voi pitää yhteyttä jopa televisio-ohjelmaa katsellessa.

Television käyttäminen muuttuu hauskaksi ja entistä helpommaksi, kun älypuhelimeen tai tablet-tietokoneelle (Apple tai Android) lataa VIERA Remote -sovelluksen, joka muuttaa laitteen television kaukosäätimeksi tai peliohjaimeksi. Lisäksi se tekee puhelimen tai tabletin näppäimistöstä yhteensopivan nettiselaimen kanssa. Sovellus on saatavana VT-malleihin myös PRO-versiona, jolla eri lähteiden välillä voi vaihdella nopeasti suoraan näytöllä.

Panasonic on asettanut tiukat ympäristötavoitteet tuotteidensa valmistukselle. Tämä näkyy älykkäissä VIERA-näytöissä, sillä niiden käyttöikä on erittäin pitkä, jopa 100 000 tuntia. Uusi virrankulutusta vähentävä paneelitekniikka tekee näytöistä energiatehokkaampia.

Panasonic jatkaa pitkäaikaista yhteistyötään THX:n kanssa. George Lucasin perustama yritys on sertifioinut uusista Full HD -televisioista viisi (VT- ja GT-mallit) 2D- ja 3D-katselua varten. THX-leima takaa, että kuvan laatu yltää sille tasolle, jota useat Hollywoodin eturivin elokuvantekijät edellyttävät.

Uudet VIERA-televisiot tulevat myyntiin kevään aikana. Televisioiden hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Lisätiedot ja testilaitteet:

Viestintätoimisto Conexio

Kimmo Kuokka

panasonic@conexio.fi

Lehdistökuvat palvelimella:

Käyttäjätunnus: press

Salasana: panasonic09

Panasonic
Panasonic Corporation on maailman suurin elektroniikkatuotteiden valmistaja, jolla on kattava valikoima tuotteita kuluttajien, yritysten ja teollisuuden tarpeisiin. Yhtiön liikevaihto oli viime tilivuoden aikana tilikaudella 79 miljardia euroa. Panasonicin pääkonttori sijaitsee Osakassa, Japanissa ja sen osakkeet noteerataan Tokion, Osakan, Nagoyan ja New Yorkin pörsseissä (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB on Panasonicin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka toimii Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pohjoismaissa toimivan yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 268 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 henkilöä. Pohjoismaissa markkinoidut Panasonicin tuoteryhmät ovat audio/video, hifi, kamerat, toimistolaitteet, tietoliikenne, kotitalouslaitteet, paristot, ammattikäyttöön tarkoitetut lähetyslaitteet sekä sähkökomponentit. Lisätietoja yrityksestä ja Panasonicin tuotemerkistä löytyy osoitteesta www.panasonic.fi.