ARENA INTERACTIVE OY OSTAA STEAM COMMUNICATIONS OY:N KOKO OSAKEKANNAN

Arena Partners Oy:n (65%) ja Alma Media Oyj:n (35%) omistama Arena Interactive Oy ostaa Steam Communications Oy:n koko osakekannan.

Sekä Arena Interactive että Steam Communications ovat erikoistuneet mobiilipalvelujen kehittämiseen ja viestinvälitykseen.

”Osakekauppa on osa Arena Interactiven johdonmukaisesti toteuttamaa kasvustrategiaa. Vuonna 2010 vahvistimme yhtiön omistuspohjaa, ja nyt Suomeen syntyy liikevaihdoltaan sekä asiakaspohjaltaan merkittävä mobiililiiketoiminnan keskittymä. Voimavarojen yhdistäminen ja henkilöstön korkea ammattitaito luovat hyvän pohjan kasvattaa molempien yhtiöiden liiketoimintaa sekä kotimaassa että kansainvälisesti”, toteaa Tapio Moisio, Arena Interactive Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

”Yhtiöiden tuotteet ja palvelut täydentävät toisiaan, eikä päällekkäisiä asiakkuuksia ole ”, täydentää Arena Interactive Oy:n toimitusjohtaja Marko Filenius. ”Lisäksi toimipiste pääkaupunkiseudulla on tulevaisuuden kannalta erinomainen asia”, hän jatkaa.

Steam Communicationsissa omistusjärjestely nähdään positiivisena mahdollisuutena: ”Uusi omistuspohja tuo pitkäjänteisyyttä ja uusi kokonaisuus tarjoaa asiakkaillemme entistä enemmän mahdollisuuksia tehostaa toimintaansa”, sanoo Steam Communicationsin toimitusjohtaja Tero Kalsta.

Steam Communications Oy jatkaa itsenäisenä Arena Interactive Oy:n tytäryhtiönä. Yritysjärjestelyn jälkeen konsernin toimipaikat ovat Helsingissä, Jyväskylässä ja Vaasassa.

Arena Interactive on Arena Partners Oy:n ja Alma Media Oyj:n omistama yhtiö, joka on keskittynyt mobiilipalveluiden tuottamiseen mediatoimialalle. Yhtiöllä on yhteensä yli sata asiakasta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa. Arena Partnersin omistavat suomalaiset mediayhtiöt: Keskisuomalainen Oyj (37,85%), Ilkka-Yhtymä Oyj (37,82%), Pohjois-Karjalan Kirjapaino Oyj (8,11%), Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj (8,11%) ja Länsi-Savo Oy (8,11%). www.arenainteractive.fi

Lisätietoja:

Tapio Moisio, hallituksen puheenjohtaja, Arena Interactive Oy, 050 376 1230

Marko Filenius, toimitusjohtaja, Arena Interactive Oy, 050 336 5447

Tero Kalsta, toimitusjohtaja, Steam Communications Oy, 050 550 0499

Steam on mobiilin sidosryhmäviestinnän asiantunteva palveluyritys. Vuonna 2010 liikevaihtomme oli 4,2 miljoonaa euroa. Autamme asiakkaitamme tehostamaan viestintäänsä omien sidosryhmiensä kanssa — mobiilikanavan keinoin. Palveluihimme luottavat muun muassa YLE, Seppälä sekä Verkkokauppa.com. www.steam.fi