• Paraply Oy/

Johanna Hallikainen uskoo uudenajan välineisiin ja vuorovaikutukseen Ensimmäinen kokonaan digitaalinen vaalikampanja

Kokoomuksen kansanedustajaehdokas Johanna Hallikainen, Nro 76 Uusimaa, tekee ensimmäisenä Suomessa kokonaan digitaalisen vaalikampanjan. Koko vaalihistorian ajan vuodesta 1907 kampanjoinnissa on perinteisesti käytetty vaalitilaisuuksia, esitteitä, lehti-ilmoituksia ja ulkomainontaa. Digitaalisten medioiden parissa useita vuosia työskennellyt Hallikainen uskoo kohdennetun tekstiviestisuoran, sähköpostisuoran ja sosiaalisen median palveluiden kuten Facebookin ja Twitterin voimaan.

– Digitaaliset mediat tavoittavat halutun äänestäjäryhmän muutamassa sekunnissa ja esimerkiksi tekstiviestisuoralla saavutetaan korkeat huomioarvot, sillä ne luetaan lähes sataprosenttisesti. Lisäksi hyödynnän sosiaalisen median vuorovaikutteisuutta, jotta saan kuulla, mikä on äänestäjille tärkeää. He saavat vaikuttaa nyt ja minä pyrin vaikuttamaan esiinnousseisiin asioihin sitten toivottavasti kansanedustajana.

Hallikaisen kampanjassa on myös huomioitu hiilijalanjälki. Vaalien jälkeen ei löydy roskiin heitettäviä kampanjointituotteita tai esitteitä.

Nelihenkisen perheen äidin ja partneruusjohtajana työskentelevän Hallikaisen teemoina ovat perhe- ja työelämän haasteet sekä yrittäjyys.

– Tarvitsemme uutta liiketoimintaa ja vahvaa yrittäjyyttä rakentamaan menestyvää Suomea.

Lisätietoja:

Johanna Hallikainen, puh. 0400 445 571, johanna.hallikainen@elisanet.fi